نماینده دشتستان:

موانع صادرات خرما برداشته شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که در داخل و خارج موانع صادرات خرما برداشته شود.

ابراهیم رضایی در نشست توسعه صادرات محصولات دشتستان که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت باز شدن مسیر صادرات، اظهار کرد: سالانه بیش از یک میلیون تن خرما در کشور تولید می‌شود که بیش از نیاز داخل است و نیازمند توسعه مسیر صادرات است.

وی با تاکید بر اینکه  لازم است که در داخل و خارج موانع صادرات خرما برداشته شود، اضافه کرد: هدف ما این است که از ظرفیت دستگاه دیپلماسی برای صادرات محصولات تولیدی دشتستان و استان بوشهر استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گوجه‌فرنگی از دیگر محصولات مهم تولیدی در استان بوشهر است که هر ساله شاهد بروز مشکلاتی در صادرات آن هستیم؛ وقتی گوجه‌فرنگی ارزان شده و کشاورزان ورشکست می‌شوند کسی پاسخگو نیست، اما وقتی قیمت آن کمی بالا می‌رود همه تلاش می‌کنند که قیمت آن پایین بیاید.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان شعار ارزآوری برای کشور می‌دهند، ولی اصرار می‌کنند که با مکانیزم‌های تند از صادرات جلوگیری کنند و هیچکس پاسخگوی ضرر و زیان کشاورزان نیست و برآوردی از هزینه تمام شده و مشکلات کشاورزان وجود ندارد.

وی گفت: کشاورزان با سختی فراوان و هزینه سرسام آور محصول را به دست آورده‌اند و قیمت دستوری و این روند‌ها به هیچ وجه درست نیست.

رضایی خاطرنشان کرد: پارسال قیمت گوجه فرنگی اینقدر کم شد و ریالی بابت این ضرر و زیان به کشاورز ندادند، اما الان که صادرات می‌خواهد رونق بگیرد با دستور و تهدید جلوی کشاورز را می‌گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت کشاورزان را اذیت نکند و برای کشاورزان مانع‌تراشی نکنند و با عقلانیت در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.