برف و باران سه شنبه به آذربایجان غربی می رسد

هواشناسی آذربایجان‌غربی پیش بینی کرد: بارش برف و باران از اواخر وقت فردا در نقاط مختلف استان آغاز می شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر آغاز بارش برف و باران از اواخر وقت سه‌شنبه هفته جاری در نقاط مختلف استان است افزود: بارش برف و باران و وزش باد نسبتا شدید برای کل استان پیش بینی شده که لازم است شهروندان و مسوولان تدابیر لازم رابرای کاهش خسارت‌ها به کار ببندند.

مهدی صابری اظهار کرد: با توجه به وزش باد پیش بینی می‌شود که کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی استان محقق شود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت ناپایداری‌ها در استان هشدار زرد در روز جاری صادر شد که لازم است شهروندان این هشدار‌ها را جدی بگیرند.

صابری اضافه کرد: لازم است تا محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آن‌ها به‌کار بسته شود.

صابری اظهار کرد: تا روز شنبه هفته آینده این سامانه در استان حاکم است و احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پیش بینی می‌شود و به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات باید دقت شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین منفی چهار و مثبت هفت درجه سانتی گراد داشت و شهرستان تکاب با منفی ۶ درجه سردترین و شهرستان بوکان با مثبت ۱۴ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.