بارش برف و باران در پیش است/ هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی پیش بینی کرد: تا پایان روز شنبه هوای استان توام با بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی طی امروز و فردا شاهد بارش باران و برف همراه با وزش باد در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

مهدی صابری افزود: توجه به شدت بارش‌ها احتمال کولاک برف در جاده‌های استان، کاهش دید، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: کاهش دما نیز برای استان از هفته پیش رو پیش بینی می‌شود که لازم است تدابیر لازم برای کاهش مصرف انرژی و مدیریت آن لحاظ شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شدت ناپایداری‌ها در استان هشدار نارنجی (احتمال خسارت گسترده) در روز گذشته صادر شده است که لازم است شهروندان این هشدار‌ها را جدی بگیرند.

صابری اضافه کرد: لازم است تا محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آن‌ها به‌کار بسته شود.

صابری اظهار کرد: تا روز شنبه هفته آینده احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پیش بینی می‌شود و به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات باید دقت شود.

وی گفت: روز گذشته بارش‌هایی در سردشت، پیرانشهر، اشنویه و پلدشت ثبت شده که بیشترین میزان در سردشت با ۴.۴ میلیمتر بود.

صابری بیان کرد: گرم‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته مهاباد با مثبت ۱۳ درجه و سردترین شهر نیز سلماس با منفی ۲.۴ درجه سانتی گراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.