تاکید شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا بر ضرورت پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه و پایان دادن به فاجعه انسانی در این باریکه تاکید کردند.

دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای از دیدار «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل این شورا با «جوزف بورل» مسئول سیاست اتحادیه اروپا خبر داد و اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی و ضرورت تلاش‌های هماهنگ و یکپارچه بین المللی برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس، در این دیدار که عصر دیروز (یکشنبه) در مقر دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شد، آخرین تحولات و اتفاقات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی که مهمترین آن جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه بود و راه‌های تقویت تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای در حال انجام برای پایان دادن به این جنگ و فاجعه انسانی آن تبادل نظر شد.

البدیوی و بورل در این دیدار همچنین درباره راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف گفتگو و بر اهمیت تحرکات گروهی بین دو طرف برای مقابله با چالش‌های کنونی تاکید کردند.

آن‌ها همچنین جنبه‌های گفتگو‌های امنیتی منطقه‌ای مقامات ارشد کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که قرار است در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) در ریاض برگزار شود و اهمیت این گفتگو‌ها در ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گفت و گوی امنیتی قبلی کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و اروپا اکتبر گذشته در مسقط پایتخت عمان برگزار شد و بر جنگ غزه تمرکز داشت و در این گفتگو‌ها بر خویشتن‌داری، کاهش تنش و آزادی اسیران دو طرف فلسطینی و صهیونیستی تاکید شد.

سفر بورل به ریاض در شرایطی انجام شده که منطقه شاهد تنش امنیتی در پی جنگی است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسید که بیشتر آن‌ها کودکان، زنان و سالمندان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار