رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت:

۸۵۰ هزار کودک، تحت پوشش طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال قرار می گیرند

زهرایی گفت: ۸۵۰ هزار کودک در کل کشور، تحت پوشش طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال قرار می گیرند.

محسن زهرایی در بازدید از یکی از مراکز واکسیناسیون طرح تکمیلی فلج اطفال در کرمان با اعلام اینکه بیماری فلج اطفال خوشبختانه در کشور ما با پیشگیری واکسیناسیون پاک شده است، گفت: ۲۳ سال از شناسایی فلج اطفال در کشور ما گذشته است و توانستیم با واکسیناسیون، سلامت بچه‌های خود را حفظ کنیم.

وی افزود: متاسفانه این بیماری در کشور‌های همسایه ما در گردش است و خطر ورود مجدد این بیماری به کشور ما وجود دارد.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مهم که می‌توانیم از سلامت بچه‌هایمان  اطمینان پیدا کنیم، واکسیناسیون تکمیلی کودکان ما است، بیان کرد: عملیات تکمیلی را از امروز ۱۶ دی ماه آغاز کردیم و تا پایان هفته این عملیات  ادامه دارد.

وی گفت: در نیمه جنوبی کشور همه دانشگاه‌ها مشغول این عملیات هستند.

زهرایی بیان داشت: در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان، این عملیات به صورت خانه به خانه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه پوشش واکسیناسیون در کشور‌های همسایه پایین است، ریسک بالاتری از ابتلا وجود دارد و تلاش می‌شود بچه‌های اتباع خارجی واکسینه شوند.

 رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اعلام اینکه این واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال را پوشش می‌دهد، گفت: ۸۵۰ هزار کودک در کل کشور، تحت پوشش این واکسیناسیون تکمیلی قرار می گیرند.

وی افزود: در استان کرمان ۵۰ هزار کودک تحت پوشش این واکسیناسیون قرار می گیرند که این نوبت اول است و نوبت دوم از ۱۴ تا ۱۷ بهمن انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.