دادستان کل کشور:

قصد محدود کردن فضای مجازی را نداریم/ با کسانی که آب به آسیاب دشمن ریختند برخورد می کنیم

دادستان کل کشور گفت: شایعاتی در مورد محدود کردن فضای مجازی مطرح می کنند در حالیکه این قصد را نداریم اما با تولید محتوای مجرمانه برخورد می شود.

حجت الاسلام محمدکاظم موحدی آزاد دادستان کل کشور روز شنبه در مراسم معارفه دادستان جدید خرم آباد در سالن همایش دادگستری لرستان با اشاره به برخورد با مجرمان و معاندان فضای مجازی و شایعاتی درخصوص محدود کردن این فضا گفت: برخی طی وقایع اخیر در فضای مجازی، تولید محتواهای مجرمانه و شایعاتی در این زمینه درست کردند.

وی اظهار داشت: به دنبال افرادی هستیم که در فضای مجازی حرمت شکنی کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند که در این راه برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت اما قصدمان محدود کردن فضای مجازی نیست.

کاندیداها توانایی خود را بسنجند

وی همچنین با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال گفت: افرادی که کاندیدا شده اند باید توانایی خود را بسنجند و وقت مردم را نگیرند چراکه حدود ۳۰۰ نماینده باید با کارشناسی، قانونگذاری و ارائه کردن راهکار مشکلات مردم را حل کنند.

وی عنوان کرد: توانایی، تعهد، تخصص و دلسوزی باید در نمایندگان باشد بنابراین مردم باید به افراد متعهد، ملتزم به فرمایشات مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب و شهدا رای دهند.

حجت الاسلام موحدی آزاد با اشاره به سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) و خطبه فدکیه ایشان اضافه کرد: خداوند، رهبر جامعه اسلامی را موجب وحدت و جلوگیری از تفرقه قرار داد بنابراین اطاعت از خاندان نبوت و امامت باعث می شود جامعه اسلامی دارای نظم باشد و از بهم ریختگی جلوگیری شود.

دادستان کل کشور عنوان کرد:‌ در دوران انقلاب امام راحل(ره) وقتی ملت ایران را به پیروی از خاندان نبوت دعوت کرد، بیش از ۹۸ درصد ملت ایران دعوت وی را لبیک گفتند و مشکلات کشور یکی پس از دیگری سپری شد.

آمریکا به دنبال نفت و استقلال سیاسی ملت ایران است

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه تنها کشوری که آمریکا نمی تواند ذخایر نفت آن را ببرد کشور آبرومند و مستقل ایران است عنوان کرد: آمریکا به دنبال نفت، میادین گازی و استقلال سیاسی ملت ایران می باشد.

حجت الاسلام موحدی آزاد با تاکید بر اینکه انسجام ملی باید در آستانه انتخابات بیشتر شود افزود: دشمنان از ملت ایران می ترسند و همین ترس باعث می شود سرمایه گذاری کنند و عده ای جوان را در این راه فریب دهند که بمب در میان شیعیان منفجر کنند تا مریدان خاندان نبوت مظلومانه به شهادت برسند.

وی ادامه داد: ما بمب نداریم و غنی سازی ۶۰ درصد را داریم اما آیین اسلامی و ولی امر مسلمین اجازه نمی دهنداز آن علیه دشمنان استفاده کنیم همانگونه که در دوران دفاع مقدس اجازه نداد اسیر را بکشیم و آب شرب دشمن را مسموم کنیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: اسلام معیار دارد و یکی از امور جامعه مسلمین نظم در جنگ و داشتن آیین نامه در جنگ مقابل دشمنان است بنابراین اسلام ناب و شیعیان برای رسیدن به هدف، مرتکب ناجوانمردی نمی شوند.

حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه فرهنگ و آیین اسلام و شیعیان عالمگیر شده است اظهار داشت: دشمن اشتباهی بزرگ بعد از انقلاب مرتکب شد و آن تحمیل جنگ بر ما بود، چراکه امام راحل فرمودند ما انقلاب خود را در جنگ به جهانیان صادر کرده ایم و نجات فلسطین هم در جنگ ما خواهد بود.

وی افزود: امروز در آمریکا، انگلیس و سراسر اروپا از غزه و فلسطین حمایت می کنند که این فرهنگ را امام راحل ایجاد کرد.

دادستان کل کشور همچنین بیان کرد: ما بهترین نیروها را در وزارت اطلاعات داریم و فریب خوردگانی که در جریان حادثه تروریستی کرمان دستگیر شدند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد، پیگیری و دستگیر شده اند.

حجت الاسلام موحدی آزاد با اشاره به جانفشانی نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: باید در سربرگ مکاتبات اداری نوشته شود چنانچه این نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و اطلاعات نباشند نمی توانیم امنیت داشته باشیم.

دستورات قضایی شفاف باشد

وی همچنین درخصوص دستورات قضایی قضات، دادیاران و دادستان ها افزود: دستورات قضایی باید شفاف باشد و پرونده ها با احقاق حق درست مختومه شوند.

حجت الاسلام موحدی آزاد با تاکید بر پرهیز از اطاله دادرسی گفت: باید موضوع کارشناسی در اطاله دادرسی به خوبی مدنظر قرار گیرد و در این زمینه به خوبی تحقیق و مبنای فقهی کارشناسی روشن شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قضات باید انصاف در قضاوت را مدنظر قرار دهند، افزود: در مواردی که حبس، ضرری به حق الناس نمی رساند، مجرم ابراز پشیمانی و ندامت و شاکی هم گذشت کرده است باید پیشقدم شد و اجازه نداد امنیت روانی خانواده ها بهم بریزد.

دادستان کل کشور بیان کرد: جامعه اسلامی جامعه ای آبرومند است که باید آبروی اشخاص در آن حفظ شود تا عزت خانواده ها بخاطر یک خطای قابل اغماض به مخاطره نیفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.