آغاز پیش ثبت نام اینترنتی حج تمتع برای ودیعه گذاران سال‌های ۸۵ و ۸۶

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پیش ثبت نام مقدماتی حج تمتع در خراسان جنوبی برای ودیعه گذاران سال‌های ۸۵ و ۸۶ از دیروز آغاز شده است.

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال شرایط برای انجام پیش ثبت نام حج تمتع فراهم‌تر بود و برنامه را زودتر شروع کردیم تا هم آموزش‌ها را سریعتر به افراد بدهیم و هم در زمانبندی به مشکل نخوریم؛ به همین جهت پیش ثبت نام‌ها از دیروز آغاز شده است.

او افزود: از دیروز پیش ثبت نام برای اولویت اول یعنی ودیعه گذاران سال‌های ۸۵ و ۸۶ آغاز شده است؛ از فردا سامانه برای افرادی که تا ۳۱ اردیبهشت ۸۶ ودیعه گذاری کرده‌اند و از ۲۰ دی برای کسانی که تا ۳۱ تیر ۸۶ ودیعه گذاری کرده‌اند باز می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و یا مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی پیش ثبت نام مقدماتی خود را انجام دهند.

دستگردی بیان کرد: افراد فراخوان شده می‌بایست مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را علی الحساب واریز کنند و مابه التفاوت هزینه سفر را در زمان ثبت نام تکمیلی و انتخاب کاروان، پرداخت کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: پیش ثبت نام برای افراد در اولویت‌های فراخوان شده ضروری است و اگر کسی آن را انجام ندهد ثبت نام تکمیلی نمی‌شوند و تنها افرادی که سال ۹۹ برای حج تمتع ثبت نام کرده‌اند در صورتی که مبلغ واریزی خود را برداشت نکرده باشند نیاز به پیش ثبت نام ندارند و می‌توانند در زمان اعلام اولویتشان ثبت نام تکمیلی انجام دهند.

او عنوان کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در استان در صف انتظار تشرف به حج تمتعند که تا ۵ یا ۶ سال آینده همه این افراد اعزام می‌شوند و افرادی که تاکنون فراخوان پیش ثبت نام آن‌ها اعلام شده است نزدیک به ۴ هزار نفر هستند.


بیشتر بخوانید


دستگردی تصریح کرد: مبلغ حج با توجه به هزینه‌های ارز بالا رفته است و اعزام‌ها به حج تمتع از اوایل ذی‌القعده یعنی اواخر اردیبهشت شروع و تا پایان ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ادامه دارد و پرواز‌ها از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد افراد فوت شده نیز، ابتدا نیاز به انحصار وراثت وراث است و در صورتی که یک نفر از اعضای خانواده قرار باشد به نیابت فرد فوت شده به حج تمتع اعزام شود می‌بایست صلح نامه تنظیم کند و یا اگر قصد فروش فیش را دارند می‌بایست بعد از انحصار وراثت، یکی از وراث به وکالت تمام وراث کار‌های نقل و انتقال فیش حج تمتع را انجام دهد.

آغاز اعزام به حج عمره از ۲۸ دی

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: اولین کاروان حج عمره از استان در تاریخ ۲۸ دی اعزام می‌شوند که یک مشکل فنی بین دو شرکت هواپیمایی به وجود آمده است و امیدواریم که این دو شرکت این مشکل را حل کنند تا تأخیری در زمان اعزام زائران صورت نگیرد.

او افزود: در استان تا ۹ اسفند ۵ کاروان با ظرفیت ۶۲۳ نفر برای اعزام به حج عمره داریم و اعزامی‌های اسفند و فروردین را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

دستگردی بیان کرد: قرار بر این است که برای اعزامیان حج عمره و حج تمتع، ۵۰۰ یورو ارز نیمایی در نظر گرفته شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: اعزام زائران به سوریه فعلا صورت نمی‌گیرد.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.