وزیر آموزش و پرورش:

حل مشکلات آموزش و پرورش به دورخیزی جدی‌تر نیاز دارد

صحرایی گفت: حل مشکلات آموزش و پرورش به دورخیزی جدی‌تر و به تحولی در سطح بلوغ عالی مدیریتی نیاز دارد.

 رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز جمعه در مراسم بهره برداری از چند طرح آموزشی در شهرستان خدابنده گفت: ما برای حل مشکلات آموزش و پرورش به دورخیزی جدی‌تر و به تحولی  در سطح بلوغ مدیریت کلان کشور در سطح دولتمردان و وکلای ملت نیاز داریم، چون سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور کمتر از حد انتظار است که قابل قبول نیست.

وی گفت: از دولت سیزدهم باید هزار بار بیشتر تشکر کنیم، چون سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی کرده است.

صحرایی افزود: این سهم در سال ۱۴۰۰، ۹.۸ بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۱.۸ دهم درصد و هم اکنون به ۱۳.۵ درصد رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: متاسفانه هنوز افرادی در ساختار مدیریت کشور هستند که آموزش و پرورش را نمی‌فهمند و مقام معظم رهبری فرمودند باید به برخی‌ها اهمیت آموزش و پرورش را بفهمانیم.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری در غصه از دست دادن تعدادی از دانش آموزان عزیز داغدار هستیم و تا به الان ۲۲ دانش آموز در این فاجعه خونین تروریستی شهید شده اند.

مراد صحرایی افزود: به طور طبیعی با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از شهدا از دانش آموزان هستند باید به کرمان می‌رفتم، اما برای آنکه دشمنان ملت ایران شاد نشوند و برنامه‌ها به عقب نیفتد به زنجان سفر کردم.

وی با تسلیت و تبریک شهادت این عزیزان به همه ملت ایران، گفت: اینکه درصد قابل توجهی از شهدا از دانش آموزان هستند نشان می‌دهد چقدر حضور دانش آموزان در این مراسم گسترده بوده است.

صحرایی اضافه کرد: همچنین این موضوع نشان می‌دهد دانش آموزان به عنوان فرزندان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گوشه گوشه این سرزمین در حال رشد هستند و آینده ایران اسلامی روشن و درخشان خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیام همه شهدا اتحاد کل ملت حول ولایت و اصول راهبردی انقلاب اسلامی است که باید در این ایام همواره مورد توجه همه ما باشد.

صحرایی افزود: در این ایام، اتحاد برای شناخت دشمن بسیار ضروری است، چون بزرگترین موضوعی که ما را تهدید می‌کند این است که نسبت به شناخت دشمنان، دچار اختلاف شویم که مایه پسرفت و عقب ماندگی است.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل دشمن درجه یک ملت اسلام، قرآن و ایرانیان هستند و هرکسی که دوست دشمن ما باشد به طور طبیعی برای ما قابل اعتماد نیست.

دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان زنجان از امروز آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.