همایش نیکوکاری مهر احمدی به روایت تصویر

تولیت حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به لطف خداوند، روز به روز کمک‌ها و گره‌گشایی‌های حرم مطهر، فزونی یافته و امید است با حمایت‌های مسئولان و کمک‌های خیران مرکز نیکوکاری حرم مطهر به جایگاهی در شأن سومین حرم اهل‌بیت (ع) برسد.

 همایش نیکوکاری «مهر احمدی» به‌مناسبت میلاد پربرکت حضرت زهرا سلام الله علیها، با هدف معرفی و آشنایی با مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر که خیرات و برکات آن زیر پرچم، ولی نعمت مردم شیراز شامل حال نیازمندان و مستمندان است، با حضور تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، مدیرکل دادگستری استان فارس و جمعی از مسئولان استانی و خیّرین، در حرم مطهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در این همایش ضمن خیر مقدم و تشکر از خواهران و برادرانی که در خدمت به محرومان و گره‌گشایی از کار بندگان خدا پیش‌قدم هستند و نیز عرض تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: این جنایت سبوعانه حقیقتاً مصیبت بزرگی بود که در آن، دستان پلید تروریسم تکفیری و صهیونیسم بین الملل و در رأس همه، استکبار جهانی به وضوح دیده می‌شود.

او گفت: به برکت خون همین شهدای مظلوم و شهدای جهان اسلام، خصوصاً زنان و مردان و کودکان فلسطین که در این روز‌ها توسط جاهلیت مدرن عصر، مظلومانه به خاک و خون کشیده می‌شوند، به زودیِ زود شاهد ذلت و خواری صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی باشیم.

کلانتری گفت: بحمدالله مسیر تاریخ روز به روز به همین سمت در حال حرکت است. تشکر می‌کنم از دست‌اندکاران مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر و همه خیّرینی که طی این سال‌ها کمک کرده‌اند و گام بزرگی در استان و شهر شیراز برداشته شد، و نیز مسئولان که هر کس به هرشکلی که توانسته کمک کرده و گره از کار بسیاری از خانواده‌ها گشوده شده است.

تولیت حرم مطهر با بیان اینکه حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، جزو خیّرین بزرگ در تاریخ بوده است گفت: به این دلیل که اینجا سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است، و شخصیت والامقامی، چون حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) در آن مدفون است که جزو خیّرین بزرگ در تاریخ بوده است و بنا به نقل تاریخی با تلاش خود، هزار بنده را در راه خدا آزاد کرد، نوع انتظار در اینجا فرق دارد. همان‌گونه که قلوب شیعیان امیرالمؤمنین (ع) به سمت این حرم‌هاست، انتظار ایتام آل محمد (ص) به همین سمت است و امید گره‌گشایی از اینجا دارند. به همین دلیل با وجود مراکز متعدد خیریه و کمک‌رسانی، حجم عظیمی از نیازمندان به سمت این حرم می‌آیند که البته پاسخگویی و حل مشکلات آنان جدّاً سخت است، چرا که انتظارات بالا و امکانات کم است؛ و البته انتظارات به حق است. امید است سومین حرم اهل بیت (ع) بتواند از عهده این کار بزرگ برآید.

او اظهار کرد: به لطف خداوند، روز به روز کمک‌ها و گره‌گشایی‌های حرم مطهر، فزونی یافته است؛ جهیزیه‌ها آماده، بسته‌بندی و توزیع می‌شوند، بسته‌های معیشتی به صورت محترمانه درب منازل تحویل داده می‌شود؛ امکانات برخی منازل مثل بخاری، کولر و یخچال و یا مواد غذایی به هر زحمتی که باشد تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد. همیشه آرزویمان این است که‌ای کاش بیشتر بود تا بتوانیم بهتر از این کمک‌رسانی داشته باشیم. امید است با حمایت‌های مسئولین و کمک‌های خیّرین گرانقدر، مرکز نیکوکاری حرم مطهر به جایگاهی در شأن سومین حرم اهل‌بیت (ع) برسد. همت‌مان این است که توفیق داشته باشیم توقعاتی که از استان یا حتی خارج از استان است، ترتیب اثر داده شود و نگاه‌ها از درِ خانه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مأیوس برنگردد. این نکته اصلی است که باید مدنظر همه عزیزان، به‌ویژه مسؤولان بزرگوار استان که بحمدالله همه از خوبان هستند، باشد. 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: خدا را شاکریم در دوره‌ای هستیم که مدیران این استان، غالباً از خوبان روزگار هستند. از نعمت‌های خدای بزرگ است که انسان در زمانه‌ای زندگی کند که این انسان‌های مؤمن و الهی خدمتگزار مردم باشند؛ این امر کمک‌کننده است که گره‌گشایی‌ها راحت‌تر اتفاق بیفتد. یعنی کار‌ها و کمک‌های مرکز نیکوکاری این حرم اهل بیت (ع) با حضور این مدیران، راحت‌تر شده و انجام وظیفه به نحو احسن صورت می‌گیرد. گاهی مأموریت خاصی همچون آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد به‌ویژه زنان سیده‌ای که در زندان بودند، پیش رو است و تلاش مدیر مرکز خیریه حرم مطهر بر روی این کار متمرکز شده است. این عرصه مهمی است، یعنی آزادسازی زندانیان، مشابه همان کاری که حضرت احمدبن موسی (ع) انجام دادند. به برکت آستان مقدس این امر نیز انجام شدنی است و چه خوب است که با نام اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام انجام گیرد که ماندگار و تأثیرگذار شود. البته به هر شکل انجام شود، تأثیرگذار است، اما وقتی با نام حرم اهل بیت (ع) باشد، تأثیرگذاری آن بیشتر است.

او با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر در تأمین جهیزیه برای جوانان نیازمند در آستانه ازدواج گفت: تهیه و اقدام برای جهیزیه علی‌الدوام در حال انجام است و به خبری کردن آن اعتقادی نداریم. اعتقادمان این است که کار باید انجام شود و وقتی انجام گرفت، تأثیر خود را خواهد گذاشت و تبلیغ آن نیز خودبخود صورت می‌گیرد.

کلانتری ادامه داد: کار خیر اگر آشکار انجام شود قطعاً تأثیر خاص خود را خواهد داشت لذا در این حرم مطهر، استعداد و ظرفیت برای کار، فراوان است و انتظارات نیز بسیار جدی است، یعنی چشم بسیاری از افراد به سمت این حرم است. هم ظرفیت وجود دارد و هم انتظار.

او گفت: استان فارس نیز دارای غنا است. استان فارس شاید اولین استان به لحاظ کثرت خیّرین و امور خیریه در کشور است. از قدیم در مقام اول بوده است. این تعداد موقوفاتی که از قدیم در این استان وجود داشته، در سایر مناطق نبوده است و مشخص است از قدیم الایام، نگاه خیریه و اهل بیتی وجود داشته است و این امتیاز کمی نیست. این استان همچنین به لحاظ میزبانی از فرزندان اهل بیت (ع)، در مقام نخست قرار دارد. بی دلیل نبوده که کاروان‌های اهل بیت (ع) برای دیدار امام رضا (ع) از این سمت می‌آمدند، برخی در اینجا به شهادت رسیده و برخی در اینجا اقامت گزیدند و این دیار پناهگاهی برای فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شد و این خود ارزش بزرگی است و ظرفیت استان چنین است که سومین حرم در یکی از بهترین و غنی‌ترین استان‌های کشور بوده و چشمان منتظر، دائماً انتظار گره‌گشایی دارند و اِن‌شاءالله به همت خیّرین گرانقدر و حمایت‌های مسئولین، این انتظارِ به حق، به نحو احسن برآورده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار