مقام آمریکایی: یکی از فرماندهان حشدالشعبی را در عراق هدف قرار دادیم

یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده در مصاحبه با رویترز گفت: ارتش آمریکا یکی از فرماندهان حشدالشعبی را در بغداد هدف قرار داده است.

یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده امروز پنجشنبه در گفتگو با یک رسانه انگلیسی مدعی شده ارتش آمریکا حمله‌ای در بغداد علیه یکی از «سران شبه‌نظامیان عراقی» (حشدالشعبی) انجام داده است. 

مقام آمریکایی مدعی شده که این حمله به کشته شدن این فرمانده و یک نفر دیگر منجر شده است. وی همچنین گفته که این حمله علیه یک خودرو انجام شده است. مقام آمریکایی همچنین مدعی شده که فرمانده «حرکه النجبا» هدف قرار داده شد. 

رویترز نوشته مقام آمریکایی اشاره‌ای به نام فردی که کشته شده نکرد. مقام آمریکایی مدعی شده فردی که هدف قرار گرفت مسئول حمله به نیرو‌های آمریکایی در عراق بوده است. 

ساعاتی قبل‌تر رسانه‌های عراق گزارش داده بودند که مقر الحشد الشعبی در خیابان «فلسطین» در بغداد هدف حمله قرار گرفته است.

این مقر مربوط به تیپ ۱۲ الحشد الشعبی (جنبش نجباء) است و داخل مجموعه وزارت کشور عراق قرار دارد. 

گزارش منابع عراقی در آن زمان حاکی از آن بود که دو نفر از فرماندهان الحشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع گزارش داده بودند که یک پهپاد مقر الحشد الشعبی را هدف گرفته است، اما هنوز در این خصوص اطمینان وجود ندارد. خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود اشاره‌ای به نحوه انجام این حمله نکرده است. 

اندکی بعدتر جنبش نجباء خبر داد که در این حمله «الحاج ابو تقوی» معاون فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در بغداد و همچنین فرمانده تیپ ۱۲ این گروه به شهادت رسیده‌اند.

منابع عراقی می‌گویند که خودروی شهید ابو تقوی به محض اینکه به مقر الحشدالشعبی می‌رسد هدف قرار می‌گیرد. چهار موشک از پهپاد شلیک شده که یکی از آن‌ها به خودروی شهید ابوتقوی اصابت کرده است. برخی منابع نیز تعداد شهدا را تا چهار تن اعلام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۵ دی ۱۴۰۲
مگه امریکا ادعا نداشت با داعش میجنگه؟ پس چرا اول فرمانده ای که داعش رو از بین برد شهید کردن، بعد افتادن دنبال فرماندهان حشدالشعبی که برا پاکسازی داعش از همه چیزشون گذشتن؟
این نجاستهای حرام زاده داعشی از نجاسات چشم آبی امریکایی زاده شده بودن. سیاستمدار ترکیه ای علنا گفت که بیش از صد کشور جهان تو ترکیه جمع شدن همراه امریکا، داعش رو تشکیل دادن!!

بعد یه عده سگ تو ایران دنبال امریکا و دموکراسی امریکایی ان!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۴ دی ۱۴۰۲
واقعا مروم ودولت عراق اینقدر زور نداره که کشورش توسط امریکا اشعال شدم و مردمش را بمب باران میکند بنازم به طالبان که امریکا را مثل سگ ازافعانستان بیرون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چقدر یک ملت باید ذلیل باشه که افرادی از یه قاره دیگه بیان در اون کشور و مردمشون را بکشند و منابعشون را غارت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۴ دی ۱۴۰۲
خب بسم الله

یکی از فرماندهان آمریکایی رو هدف قرار دهید یا سفیر آمریکا رو
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
تبریز
۲۱:۴۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
زمان طاغوت ما افسران رده بالای شیطان بزرگ را هدف مرگبار قرار می‌دادیم . عراقی ها عرضه داشته باشند کشتن سران سیاسی و نظامی شیطان بزرگ مشکلی ندارد اگر می‌خواهند کشورشان از یوغ استیلای آمریکای جنایتکار خلاص شود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار