رئیس ستاد انتخابات کشور:

برای انتخابات ۷۱ میلیون تعرفه چاپ کردیم

شاهچراغی گفت: اگر همین الآن به ما بگویند ۴۸ ساعت بعد انتخابات را برگزار کنید، ما آمادگی برگزاری را داریم.

سیدمحمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در برنامه صف اول اظهار کرد: در بخش پیش‌ثبت‌نام‌ها و ثبت‌نام و بررسی توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت، کار‌ها انجام و قرار شده در روز پنجشنبه نتایج بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام شود و فرمانداری‌ها این موضوع را به کاندیدا‌ها در شهرستان‌ها اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه خاطرنشان کرد: دو روز فرصت هست تا داوطلبانی که از موضع هیأت نظارت، عدم احراز یا عدم تأیید صلاحیت اخذ کرده‌اند، نسبت به این رأی هیأت‌های نظارت شکایت کنند.

شاهچراغی تصریح کرد: پیش‌ثبت‌نام‌ها الکترونیکی و ثبت‌نام‌ها هم الکترونیکی بود و در شعب نیز کار‌های الکترونیکی شدن آن‌ها انجام شده است.

وی در ادامه گفت: بعضی از شعبه‌های ما که بیش از یک دهه ثابت بوده و تمام شعبی که تا الآن قریب به ۵۹ هزار شعبه در سامانه وزارت کشور ثبت شده، قرار است شرایط را برایشان تسهیل کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود:بعضی جا‌ها مثل بیمارستان و پالایشگاه و سربازخانه‌ها که محل تجمع هستند، برنامه‌ریزی‌های آن‌ها انجام شده و هیأت‌های اجرایی موظفند وضعیت‌ها را در شهرستان‌ها بررسی و به ستاد انتخابات استان گزارش داده و بعد آن را به تهران منتقل کنند.

شاهچراغی گفت: نیرو‌های مسلح هم قرار است مباحث امنیتی انتخابات را پیگیری کنند و بحث معرفی ناظر‌ها از نهاد‌های مختلف در حال انجام است.

وی افزود: برای انتخابات ۷۱ میلیون تعرفه چاپ کردیم و تمام کد‌های امنیتی در آن چاپ و دستگاه‌های احراز هویت به استان‌ها ارسال شده و کدگذاری شده و نرم‌افزار ثبت احوال هم بارگذاری شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: اگر همین الآن از ۴۸ ساعت قبل به ما بگویند انتخابات را برگزار کنید، ما آمادگی برگزاری را داریم.

وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: برابر قانون دستگاه‌های ارائه هویت ما الکترونیکی است. درباره انتخابات صندوق های الکترونیک پیشنهاد‌ها در حال بررسی است  و در این  فرصت درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم که مردم در زمان رای گیری معطل نشوند و نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس بیش از ۴ هزار شعبه ثابت و سیار در نظر گرفته ایم.

وی درباره امنیت برگزاری انتخابات گفت: در مجموع در حوزه امنیت همه اقدامات مد نظر انجام شده و پیش بینی‌ها صورت گرفته است و در همه حوزه مردم ایران کار را تمام می‌کنند. ان‌شاءالله همه تلاش‌ها مورد عنایت خدا باشد و شاهد انتخابات پر شوری باشیم.

شاهچراغی گفت: شورای نگهبان و دیگر نهادها، همه و همه به وظایف خود عمل می‌کنند و ان‌شاءالله شرایط برای یک مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور، اظهار کرد: در ثبت‌نام این دوره به نسبت سال ۹۸، سه درصد رشد داشتیم و در بحث بانوان هم شاهد افزایش حضور بانوان بودیم و بخش عمده‌ای از بانوان جوان‌تر هم حضور پیدا کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور، گفت: در قانون جدید عدم تأیید و عدم احراز هم اضافه شده و جدای از مراکز پنج‌گانه، تحقیقات محلی هم اضافه شده است و از ۲۰۸ حوزه انتخابیه تقریبا از ۳۲ حوزه فقط  گلایه‌هایی مطرح شده است.

شاهچراغی در ادامه، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط داوطلبان برای تأیید این بوده که کاندیداها حداقل پنج سال سابقه مدیریت داشته باشند و این یکی از موضوعات مهم است، کسی که در هیأت اجرایی رد شده می‌تواند در هیأت نظارت مورد تأیید قرار گیرد.

وی ادامه داد: عمده تفاوت‌های قانون فعلی انتخابات با قانون قبلی در بحث ثبت‌نام است، به‌طوری که قبلاً حضوری بوده، اما در قانون جدید مجازی شده و پیش‌ثبت‌نام را قبلا نداشتیم که الآن قانون پیش‌ثبت‌نام تعریف کرده است.

وی افزود: ما هیأت مرکزی را هم قبلا نداشتیم، اما الان داریم، در قانون قبل شناسنامه رأی‌دهندگان هنگام رأی‌دهی ممهور به مهر می‌شد، اما الآن افراد با گذرنامه، گواهینامه، شناسنامه، کارت ملی و با هر مدرک هویتی می‌توانند رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در مباحث عدالت انتخاباتی کار خوبی که صداوسیما برنامه‌ریزی کرده، برای همه حوزه‌های انتخابیه پهنای باند تلویزیونی در نظر گرفته که جای قدردانی دارد و در این مورد با پیام‌رسان‌های داخلی توافقاتی صورت گرفته که پای کار بیایند و این‌ها موارد عمده‌ای است که در قانون دیده شده است.

شاهچراغی افزود: به داوطلبانی که در مرحله آخر قطعی می‌شود که تأیید شده‌اند می‌گویند که شماره حساب اعلام کنند تا معلوم شود از کجا موارد مالی به یک داوطلب داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
شرکت مردم در انتخابات با 50 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
شما آماده اید ولی مردم اصلا آمادگی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۲
همش ۴۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستن ۷۱ میلیون برگه چاپ شده چقدر درخت میبایس قطع شود تا کاغذ درست بشه اسراف حرام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ دی ۱۴۰۲
خیلی برگه هدر دادید
آخرین اخبار