تقویت شورای حل اختلاف موجب افزایش امنیت و آرامش در جامعه می‌شود

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با توجه به اینکه شورای حل اختلاف برخاسته از متن مردم و از مهمترین رسالت ذاتی آن ایجاد صلح و سازش در دعاوی و اختلافات مردم است، تقویت این نهاد مقدس منجر به افزایش امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: هر چه صلح و سازش در جامعه گسترش شود قطعاً مشکلات و اختلافات مردم به حداقل می‌رسد و رضایتمندی، امنیت و آرامش پایدار افزایش پیدا خواهد شد.

او می‌گوید: ارتقاء جایگاه شورای حل اختلاف و رضایتمندی از آن، با برنامه‌های کاربردی و راهبردی تحقق پیدا می‌کند بنابراین باید تلاش مضاعفی در جهت تقویت این نهاد با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها صورت بگیرد.

به گفته او این نهاد مقدس و راهگشا در حل اختلافات مردم، با همه خدمات و فعالیت‌های که در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری داشته، چرا باید مورد بی مهری عده‌ای قرار بگیرد و اگر این نهاد ارزشمند نبود تا حالا شاهد افزایش سیر پرونده‌ها به محاکم و اطاله بیش از حد دادرسی و گسترش دعاوی مردم بودیم.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: با وجود کمبود‌ها و کاستی ها، به فضل الهی شورا‌های حل اختلاف استان با حمایت‌ها ویژه، پیگیری مستمر و جدی دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان، خدمات و زحمات بی نظیر و جهادی قضات، کارکنان و اعضای خود و همچنین بهره و استفاده از ظرفیت‌های بزرگان، معتمدین، فرهیختگان، مصلحین، ریش سفیدان، سران عشایر، روحانیون و دیگر افراد متنفذ، توانست در صلح و سازش پرونده‌های مهم و قصاص رتبه اول را در کشور کسب کند.

او گفت: رابطین مدل تعالی شورا‌های حل اختلاف سراسر استان ایده‌های خود را در جهت موفقیت برنامه مدل تعالی به این معاونت ارائه و تلاش نمایند که تا پایان سال برنامه‌ها ابلاغی مرکز را با همکاری روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی به نحوه احسن اجرایی کنند تا شاهد ارتقاء و کسب جایگاه برتر شورا‌های حل اختلاف خوزستان در این برنامه‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.