توزیع شیرخشک در داروخانه های لرستان براساس رویکرد جدید است

مدیر اداره فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: توزیع شیرخشک در داروخانه های لرستان براساس رویکرد جدید بوده و ثبت در سامانه تیتک الزامی است.

سجاد پاپی با اشاره به اینکه قیمت شیر خشک در ایران نسبت به سایر کشورها بخصوص کشورهای همسایه دارای قیمت بسیار پایین تری است، تاکید کرد: همین امر موجب می شود برخی افراد سودجو نسبت به قاچاق معکوس آن به برخی از کشورهای همسایه اقدام کنند و برخی صاحبان مشاغل شیرخشک را در مواردی نامربوط مورد استفاده قرار بدهند.

وی با بیان اینکه همین امر سبب هدررفت سرمایه در کشور و همچنین کمبود شیرخشک برای کودکان شده بود، اظهار داشت: این کالا در طرح اصلاح ارز ترجیحی شیرخشک، بدون افزایش قیمت به دست مصرف کننده واقعی می رسد و دیگر با کمبود شیرخشک مواجه نخواهیم شد ، همچنین جلوی قاچاق معکوس و استفاده نامربوط تا حدود زیادی نیز گرفته می شود.

مدیر اداره فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: کودکان زیر ۲ سال در این طرح که مدتی است آغاز شده به تعداد ۱۰ قوطی در ماه با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کنند که در واقع دولت با اختصاص یارانه مورد نظر به بیمه سلامت مابه التفاوت این هزینه را به داروخانه پرداخت و خانواده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می کند.

پاپی یادآور شد: این امر مستلزم همراه داشتن شناسنامه نوزاد و ارائه آن به داروخانه جهت ثبت در سامانه تی تک است و در صورت نیاز بیشتر از ۱۰ قوطی در ماه مابقی برای کودکان زیر ۲ سال بصورت مبلغ روی قوطی از متقاضی توسط داروخانه اخذ می شود که این امر نیز با ارائه شناسنامه نوزاد به داروخانه و ثبت در سامانه تی تک صورت می گیرد.

وی یادآور شد: برای کودکان بالای ۲ سال شیرخشک بصورت قیمت روی قوطی به کودکان ارائه می شود که مستلزم ارائه شناسنامه و ثبت در سامانه تی تک است.

مدیر اداره فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: والدین کودکان تازه متولد شده که هنوز برای کودک آنها شناسنامه صادر نشده است، می‌توانند با ارائه کد ملی خود نسبت به اخذ یک قوطی شیرخشک با قیمت روی قوطی تا زمان صدور شناسنامه اقدام کنند.

پاپی با تاکید بر اینکه اجرای کامل و دقیق این طرح مستلزم همکاری و هماهنگی لازم و کافی بین معاونت غذا و دارو، داروخانه، بیمه سلامت و مردم است، اظهار داشت: مراجعاه کنندگان به داروخانه ها متوجه باشند جهت اخذ شیرخشک ارائه شناسنامه نوزاد به داروخانه به منظور ثبت مشخصات کودک در سامانه تی تک ضروری است.

وی افزود: هم استانی های لرستانی در صورت مشاهده هر نوع تخلف می توانند در ساعات اداری با شماره ۳۳۲۳۱۹۷۸ داخلی ۱۱۰، شماره ۱۹۰ ، ساعات غیر اداری با شماره موبایل ۰۹۱۶۰۱۳۵۸۹۴ (دکتر سجاد پاپی) تماس و یا بصورت حضوری به معاونت غذا و داروی استان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.