بسته خبرهای نیروی انتظامی؛

کشف ۵ تن شیر خشک قاچاق در کرمان/ازدواج با مدارک مفقود شده

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۵ تن و ۷۵ کیلوگرم شیر خشک قاچاق از یک منزل و یک باب مغازه در ماهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ شهرستان"راور" که بمنظور انجام ماموریتی در حوزه بخش"ماهان" مستقر بودند با انجام کار اطلاعاتی از دپوی شیرخشک قاچاق در ۲ نقطه مشخص در شهرهای"ماهان" و "جوپار"مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با هماهنگی قضائی از یک واحد مسکونی در شهر ماهان ۳ تن و ۸۵۰ کیلوگرم و همچنین از یک باب مغازه در بخش جوپار ۴۹ کیسه شیرخشک به وزن یک تن و ۲۲۵ کیلوگرم که به صورت قاچاق تهیه و دپو شده بودند، کشف و در این رابطه ۲ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: قطعا توزیع و مصرف این اقلام خوراکی قاچاق به عنوان غذای کودک و برخی تولیدات خوراکی علاوه بر احتمال ناسالم بودن، برای چرخه اقتصاد تولید کنندگان داخلی نیز زیانبار خواهند بود.

کشف ۴ تن کود شیمیایی قاچاق در بردسیر

فرمانده انتظامی بردسیر از کشف ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد. سرهنگ جعفر غضنفری گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران بخش"گلزار" این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی بدون هرگونه مجوز قانونی کشف شد که برابر نظر کارشناسان حدود ۱۱۰ میلیون ریال برآورد قیمت شدند.

فرمانده انتظامی بردسیر با تاکید بر گزارش موارد مشکوک به سامانه ۱۱۰ گفت: در این عملیات یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

ازدواج با مدارک مفقود شده

رئیس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف یک فقره جعل هویت و کلاهبرداری و دستگیری یک متهم خبر از داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پور گفت: در پی شکایت یکی از هموطنان مبنی بر مفقودیت مدارک شناسایی اش و در عین حال صدور تعدادی سیم کارت با نام وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این راستا کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و کار اطلاعاتی متهم را شناسائی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی در ادامه بیان داشت: در بازجویی از متهم که از اتباع کشور‌های همسایه بود؛ مشخص شد وی با خریداری مدارک مفقود شده و جعل عنوان اقدام به صدور تعدادی سیم کارت کرده و همچنین با مدارک شناسایی ازدواج کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان ضمن اشاره به معرفی متهم به مقامات قضایی از همشهریان خواست: هشدار‌های پلیسی را در خصوص حفظ و نگهداری مدارک هویتی جدی گرفته و در صورت مفقودی مدارک شناسایی مراتب را هرچه سریعتر به کلانتری اطلاع دهید.

کلاهبرداری ۵میلیاردی تحت عنوان فروش اقساطی خودرو

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف کلاهبرداری تحت عنوان فروش اقساطی خودرو به ارزش ۵ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پور افزود: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری در قالب فروش اقساطی خودرو در سطح شهر کرمان، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: متهم با تاسیس نمایندگی یکی از شرکت‌های خودرو ساز تحت عنوان فروش اقساطی خودرو با شرایط مناسب و تحویل فوری خودرو اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

او در خصوص نحوه کلاهبرداری متهم، بیان داشت: متهم پس از تنظیم قرارداد برخلاف معمول از خریداران تقاضای واریز وجه به حساب خود به جای واریز به حساب شرکت خودرو ساز را داشت.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به دستگیری یک متهم، بیان کرد: با شناسایی ۸ نفر از مال باختگان، متهم تا کنون به کلاهبرداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتراف کرد؛ تحقیقات در ین رابطه از سوی پلیس ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قاچاق ، شیرخشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار