به زودی؛

وزیر نیرو به ملایر سفر می کند

نماینده مردم ملایر در مجلس از سفر وزیر نیرو به ملایر در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

هادی بیگی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه برق گفت: توافقات سالانه در حوزه برق پیش می‌رود و مقداری از توافقات تا پایان سال انجام خواهد شد و آمدن وزیر نیرو تعهدات قبلی حوزه برق را تسریع می‌کند.

بیگی‌نژاد با اشاره به تنش آبی تعدادی از روستا‌های شهرستان گفت: تفاهم‌نامه‌هایی به منظور کاهش این تنش‌ها منعقد شده و کار‌ها پیش می‌رود و با سفر وزیر نیرو با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

او افزایش جدیت و تسریع در تخصیص اعتبارات در حوزه فاضلاب را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و افزود: ساخت نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی به ماده ۲۳ رسیده و سازمان برنامه و بودجه باید موافقت خود را برای ساخت نیروگاه اعلام کند و این سفر روند ساخت نیروگاه را تسریع کرده و کار با جدیت بیشتری پیش خواهد رفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه این نیروگاه یک نیروگاه کلاس F و بالاترین مدلی است که فناوری آن در کشور وجود دارد، گفت: سوخت نیروگاه گاز و گازوئیل بوده و آلودگی زیست‌محیطی زیادی ندارد.

بیگی‌نژاد گفت: نیروگاه سالانه ۱۷۵ هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند که از پساب تصفیه شده فاضلاب ملایر تأمین خواهد شد و در نتیجه تنش آبی ایجاد نخواهد کرد.

او با اشاره نوسانات برق در برخی مناطق گفت: برای رفع این نوسانات نیازمند راه‌اندازی پست‌های جدید به ویژه در دهستان آورزمان هستیم که مطالعات آن در حال انجام است و اختلاف‌نظرات کارشناسی در این‌باره وجود دارد و در سفر وزیر نیرو به ملایر تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شهرک صنعتی شوشاب و بخش جوکار نیز دو پست برق در حال ساخت است که تأمین اعتبار آن‌ها از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده، اما به اتمام نرسیده و این سفر اتمام این پروژه‌ها را تسریع می‌کند.

بیگی نژاد گفت: موافقت‌هایی هم درباره تعویض لامپ‌های معابر عمومی در سطح شهر به لامپ‌های کم‌مصرف با هدف کاهش مصرف برق انجام شده و طی سفر وزیر نیرو پیگیری خواهد شد.

او درباره تاریخ سفر وزیر نیرو به ملایر گفت: فعلاً تاریخ دقیقی از زمان این سفر مشخص نشده، اما تلاش می‌کنیم قبل از بهمن‌ماه اتفاق بیفتد.

برچسب ها: وزیر نیرو ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.