وزیر کشور:

تکمیل طرح آبرسانی به همدان در دولت سیزدهم شتاب گرفت

وزیر کشور گفت: یکی از طرح‌های خوبی که در استان همدان رقم خورد انتقال آب از سد تالوار به همدان بود که تکمیل این طرح در دولت سیزدهم شتاب گرفت.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه «شیخی جان» در استان همدان گفت: طرح آبرسانی به همدان تا اول دولت سیزدهم ۳۲ درصد پیشرفت داشت و طبق گزارش‌ها هم اینک حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که توانسته مشکل بزرگ تامین آب شرب مردم همدان را حل کند که کار بسیار مهمی است.

او گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۱۴۸ کیلومتر لوله کشی، سه ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه شیخی جان انجام شده است که در مرحله اول هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب و مرحله دوم نیز هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب دیگر قرار است به این طرح اضافه شود.

وزیر کشورگفت: هم اینک براساس گزارش‌ها ۹۰۰ لیتر بر ثانیه فعال است و تا چند ماه آینده طبق گزارش‌ها به هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسیم.

وحیدی اجرای طرح آبرسانی به همدان را کار بسیار بزرگی عنوان کرد و گفت: در همین مدت مسئولان استانی، استاندار، وزیر نیرو و آب منطقه‌ای تلاش ارزشمندی کردند و این اتفاق مهم رقم خورد.

او گفت: در تصفیه خانه شیخی جان با همکاری مسئولان و پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیاء (س) اتفاق خوبی شکل گرفته که کار بسیار با ارزشی است.

وزیر کشور با اشاره به مهلت یک هفته‌ای برای ثبت نام توصیه کرد: همه کسانی که واجد شرایط هستند و قصد داوطلبی دارند شرکت کنند، حتی اگر قصد قطعی نداشته باشند شرکت کنند، چون فرصت از دست می‌رود و یک هفته قابل تمدید نیست.


او گفت: استقبال بسیار عالی بوده که نشان می‌دهد میل به مشارکت در مهمترین اتفاق امسال که انتخابات است بالاست و مردم سرزنده، فعال و حساس نسبت به سرنوشت، مشارکت فعالی خواهند داشت.

وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی استان به خصوص طرح آبرسانی به همدان و شرکت در چند برنامه وارد همدان شد و پس از ورود به همدان مورد استقبال رسمی استاندار همدان، اعضای شورای تامین و فرماندهان نظامی انتظامی قرار گرفت.

وحیدی پس از ورود به همدان با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه از تصفیه خانه شیخی جان بازدید کرد.

تصفیه خانه شیخی جان (مهاجران) به منظور تخصیص آب شرب از سد تالوار در دست اجرا است.

عملیات اجرایی این طرح از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و بهره برداری از خط انتقال و انتقال اضطراری ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد تالوار به تصفیه خانه شهید بهشتی همدان در مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

اجرا و راه اندازی اضطراری تصفیه خانه طرح با ظرفیت ۸۰۰ لیتر بر ثانیه از ابتدای خرداد ۱۴۰۲ و تکمیل ظرفیت هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه در ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و کار‌های باقیمانده برای تکمیل طرح در ایستگاه‌های پمپاژ، پست‌های برق و تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

اعتبارات هزینه شده و بودجه مورد نیاز اعتبار هزینه شده از سال ۱۳۸۶ تا پایان نیمه اول ۱۴۰۰، ۳۸۶ میلیارد تومان، اعتبارات هزینه شده در پایان نیمه دوم ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل کل طرح، هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان است.

بازدید از طرح نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحدی، بازدید از کارخانه شیشه، کارخانه محصولات غذایی سحر و بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان از جمله برنامه‌های وزیر کشور به همدان است.

وحیدی در سفر یک روزه به همدان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان دیدار می‌کند همچنین حضور در شورای تامین و سخنرانی در جمع اعضای هیات اندیشه ورز از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به همدان است.

همدان ۱۰ شهریور سال گذشته نیز میزبان وزیر کشور بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.