در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌توانند به عرصه بین‌المللی نيز ورود کنند + فیلم

رئیس رسانه ملی گفت: تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی باید ارتقای کمی و کیفی تولیدات خود را در دستور کار قرار دهند، که هم برای مخاطب بین‌المللی و هم ایرانی قابل استفاده باشد.

روز گذشته پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در حین بازدید از غرفه‌های نمایشگاه سری به غرفه نماوا زد و به پیشنهاد حسین میرطاووسی، مدیرعامل این پلتفرم سریال «سووشون» ساخته نرگس آبیار را تماشا کرد. 

این سریال نمایش خانگی که اقتباسی از رمان سیمین دانشور، نویسنده مشهور ایرانی است، قرار است به زودی از بستر این پلتفرم و همزمان به صورت بین‌المللی پخش شود. 

رئیس رسانه ملی در پاسخ به صحبت‌های میرطاووسی درباره این سریال نمایش خانگی گفت: من در جریان داستانش هستم. حدود دو سال و نیم است که از فیلمبرداری آن می‌گذرد. بالاخره شاید شما در فضای بین‌المللی به لوکیشن و بازیگر بین‌المللی نیاز داشته باشید. داستان هم باید متناسب با این فضا‌ها باشد. الان آقای میرباقری هم در سریال «سلمان فارسی» با افراد بین‌المللی کار را تولید می‌کند. یا سریال «موسی» همزمان برای دیده شدن در فضای بین‌المللی تولید می‌شود.

جبلی ادامه داد: این ظرفیت علاوه‌بر پخش در پلتفرم و فضای بین‌المللی امکان پخش در صداوسیما را دارد. مهم این است که به تمام این ظرفیت‌ها توجه کنید. این سریال داستان خوبی دارد. هرچه در پلتفرم جامعیت گسترده‌تر پخش درنظر گرفته شود بهتر است.

چند روز پیش بود که میلاد کی‌مرام، بازیگر سینما و تلویزیون در پست اینستاگرامی‌اش از خانواده درجه یکی که در پروژه جدید با آن‌ها هم‌بازی بوده نام برد و نوشت: یکسال و نیم شاید هم دو سال بازی در پروژه جدیدم در شهر زیبا و پر از مهر شیراز طول کشید. با یک تیم درجه یک و با اصالت. یک خانواده شدیم. از تک تک لحظاتش لذت بردم و یاد گرفتم، که زندگی جز لذت و یادگیری نیست [...]. 

جبلی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از سریال‌های شبکه نمایش خانگی قابلیت پخش بین‌المللی و ارزآوری برای کشور را دارد، گفت: تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی یا سکو‌های دارای مجوز از ساترا باید ارتقای کمی و کیفی تولیدات خود را در دستور کار قرار دهند، که هم برای مخاطب عام بین‌المللی و هم برای مخاطب خاص ایرانی قابل استفاده باشد. هرچه به سمت تولیدات باکیفیت و قابل انتشار برای مخاطب بین‌المللی و ایرانی برویم، که منطبق با هویت ایرانی - اسلامی باشد، قطعاً مسیر درستی را می‌پیمانیم. 

رئیس سازمان صداوسیما به سه ضلع ساترا، سکو‌ها و فضای بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: باید همکاری بین سه ضلع ساترا، سکو‌ها و فضای بین‌المللی تقویت شود و شیوه‌ای بکار برده شود، تا این سه ضلع در یک ریل قرار گیرند. اگر محتوا منطبق بر هویت ملی و کیفیت قابل قبول برای مخاطب عام ایرانی، قابل انتشار در رسانه ملی و قابل انتشار در فضای بین‌المللی به عنوان مروج هویت ایرانی باشد، می‌توانیم منافع حاکمیت و مردم را تامین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۳:۱۰ ۱۱ دی ۱۴۰۲
والا تا الان من ندیدم سریال شبکه خانگی که مناسب باشه و از همه نظر رعایت کرده باشن اتفاقا اینا نباید نماینده ایران در دنیا بشن چون چهره ایران خیلی زشت نشون میدن. همش بدبختی و جنایت و سرقت و انتقام و خیانت ... سریال های طنز هم که همش لودگی و دیالوگ های زشت و غیر اخلاقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ دی ۱۴۰۲
حدود حجاب مشخص هست.
اگه قرار هست سریالی از طرف ایران اسلامی منتشر بشه باید متناسب با فرهنگ اسلامی کشور باشه.
این همه خانم دارن رعایت میکنن ، قانون خدا و قانون کشور هست ، نباید فرهنگ غلط بدحجابی رواج پیدا کنه
آخرین اخبار