رایگان شدن خدمات پزشکی برای ۱۰۸ بیماری خاص و سخت درمان

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت کل هزینه بیماران سخت درمان و خاص خبر داد.

یونس محمودیان بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، ام. اس، سرطانی‌ها و پیوند کلیه را از جمله بیماری‌های خاص عنوان کرد و گفت: خدمات پزشکی به ۱۰۸ بیماری خاص و سخت درمان به صورت ۱۰۰ درصد رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: بیماران مبتلا به این بیماری‌ها، دفترچه خاص با رنگ متفاوت و برگه‌های بیشتر دریافت می‌کنند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیمارانی که از مهر ۱۴۰۱ تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ هزینه‌ای بابت درمان خود پرداخت کرده اند با ارائه مستندات به معاونت خرید خدمات راهبردی تامین اجتماعی استان واقع در خیابان معلم شهر یاسوج مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به دستور سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه هزینه مازاد بر تعهدات بیمه‌ای پایه از محل صندوق بیماری‌های سخت درمان و خاص باید پرداخت شود از بیماران خواست با مدارک لازم به این معاونت مراجعه کنند.

یونس محمودیان با اشاره به اینکه برای مثال برای بیماری موکوپلی ساکاریدوز ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه می‌شود گفت: از ۱۵ مرداد امسال نیز همه هزینه‌های درمانی بیماران سخت درمان و خاص از سوی بیمه سلامت به آنان پرداخت می‌شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای دارو‌های بیماران خاص، مزمن و سخت درمان در سازمان تامین اجتماعی افزایش یافته است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمانی به این بیماران پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۹۰ درصد خدمات به ویژه دارو‌های خاص برای بیماران ام. اس، پیوند کلیه و سرطانی‌ها از تعهدات بیمه است و خود بیمار هم ۱۰ درصد را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند ادامه داد: تعداد بیماران سخت درمان در استان ۴ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.