چین:

تعامل با طالبان تنها راه حل افغانستان است

نماینده چین در سازمان ملل با قطعنامه شورای امنیت برای افغانستان مخالفت کرد.

نماینده چین در سازمان ملل با قطعنامه شورای امنیت برای افغانستان مخالفت و تاکید کرد: تاریخ این کشور در دو دهه اخیر بارها و بارها ثابت کرده است که راه‌حل‌های تحمیل‌شده از خارج به شکست ختم خواهد شد.

جِنگ شوانگ که به قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان رای ممتنع داده است گفت: پیگیری ارزیابی «فریدون سینیرلی‌اوغلو» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان باید در ارتباط کامل با مقامات این کشور و با احترام به نظر آنها صورت گیرد.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل با انتصاب فرستاده ویژه برای افغانستان اعلام مخالفت کرد و افزود: انتصاب اجباری یک فرستاده ویژه با بی‌توجهی به دیدگاه‌های کشور مربوطه، نه‌تنها ممکن است منجر به ناتوانی نماینده ویژه در انجام وظایف خود شود، بلکه تضاد و رویارویی بین جامعه جهانی و مقامات افغانستان را نیز تشدید می کند.

شوانگ  اظهار کرد: هم اکنون اعضای شورای امنیت در مورد پیگیری گزارش ارزیابی، اختلاف نظر دارند و از سوی دیگر مقامات افغانستان نیز در مورد برخی توصیه‌ها ملاحظاتی دارند که در پرتو آن به‌نظر می‌رسد قطعنامه شورا به‌طور بالقوه آثار معکوس دارد و تصویب آن عجولانه است.

به گفته وی، چین و فدراسیون روسیه این نگرانی‌ها را در رایزنی بیان و اصلاحات سازنده‌ای را برای پیش‌نویس موضوعات مرتبط پیشنهاد کردند که البته مورد توجه قرار نگرفت.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل تاکید کرد: راه‌حل واقعی مساله افغانستان در نهایت در اختیار مردم این کشور است و در این فرآیند، جامعه بین‌المللی باید به‌طور مؤثر با مقامات افغان برای ارائه حمایت و کمک سازنده ارتباط برقرار کند.

شوانگ ابراز امیدواری کرد: در آینده، دبیرکل با احتیاط، با انتصاب فرستاده ویژه برخورد کند، به تقویت ارتباطات و تعامل با مقامات افغانستان ادامه دهد و برای یافتن راه‌حل‌های مناسب تلاش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار