انتقاد طالبان از پرواز پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان با انتقاد از پرواز پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان گفت این کشور هنوز توانایی مقابله با این پهپادها را ندارد.

محمد عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در نشستی اظهار داشت پهپادهای آمریکایی به دلیل نبود تجهیزات لازم در افغانستان، همچنان در آسمان این کشور گشت‌زنی می‌کنند.

وی همچنین ادعاها برخی کاربران در فضای مجازی مبنی بر دریافت حمایت مالی از آمریکا در قبال تداوم این پروازها را رد کرد و گفت چنین ادعاهایی کذب است.

عبدالکبیر درباره کمک‌های نقدی به افغانستان نیز اظهار داشت: «شکی نیست که پول به افغانستان می‌آید، اما به طالبان داده نمی‌شود و در تصرف ما هم نیست. مؤسساتی برای دریافت این کمک‌ها مقرر شده‌اند، ما مؤسساتی که امین باشند و خوب کار کنند را تأیید کرده و از آنها استقبال می‌کنیم».

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان همچنین با انتقاد از تداوم گشت‌زنی پهپادهای آمریکایی گفت «افغانستان در حال حاضر توانایی و تجهیزات مقابله با این پهپادها را ندارد و اگر چنین بود همانطور که روی زمین خبری از نیروهای آمریکایی نیست، در آسمان نیز پهپادهای آنها حضور نداشتند».

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان تأکید کرده بود گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون وزارت خارجه طالبان همچنین گفته بود اسلام‌آباد در ازای اجازه به پهپادهای آمریکایی برای عبور از پاکستان و ورود به حریم هوایی افغانستان میلیون‌ها دلار دریافت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.