در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«آخرین قرار» ادای دینی به علی انصاریان بود

بازیگر فیلم «آخرین قرار» گفت: فیلم مستند «آخرین قرار» یک ادای دینی است به علی انصاریان که سال‌ها کنارمان بود.

ثنا صادقی نویسنده و بازیگر فیلم مستند «آخرین قرار» درباره حضورش در این اثر گفت: مدتی بعد از فوت زنده یاد علی انصاریان آقای چاری که می‌خواست یک مستند از ا‌و بسازد اعلام کرد که نمی‌خواهد کار یک مستند محض باشد و قرار شد یک داستانی در کنار فضای مستند قرار بگیرد.

وی افزود: به دلیل اینکه آقای انصاریان تازه از دنیا رفته بود و ما در زمان حیاتش در دو کار سینمایی با همکاری کرده بودیم به همین دلیل شخصیت او برای من خیلی زنده بود، اینکه کسی که الان زنده است لحظه‌ای بعد نباشد، حس ناپایدار بودن زندگی را می‌دهد و همه این‌ها دستمایه روایت آخرین قرار شد.

صادقی در خصوص اینکه چقدر فیلم ساخته شده به ذهنیت او نزدیک و به فیلمنامه وفادار بود توضیح داد: همیشه بین چیزی که من می‌بینم و آن چه که شما می‌بینید فاصله وجود دارد و این تفاوت نگاه، اثر انگشت آدم‌ها را از هم متمایز می‌کند. در مورد این کار، چون زنده یاد انصاریان به نوعی دوست مشترک ما بود و کار‌های مشترکی با هم داشتیم این شناخت مشابه فکر می‌کنم باعث شد به یک مخرج مشترک برسیم و ماحصل کار کارگردان به نگاه و ذهنیت من نزدیک باشد و خوشبختانه کار را که در اکران خصوصی دیدم راضی کننده بود.

وی درباره بازی در این فیلم داستانی عنوان کرد: همیشه نقش‌ها یک نمونه عینی دارند که ما می‌توانیم در آن‌ها دقیق شویم و برداشت‌هایی داشته باشیم مثلا وقتی نقش یک معتاد را می‌خواهیم بازی کنیم، نقش یک ورزشکار، یک شخصیت سیاسی یا فرهنگی، نمونه‌های عینی زیادی وجود دارد. اما برای این نقش هیچ نمونه عینی و آشکاری نبود. از طرفی ذات این کاراکتر ایجاب می‌کرد که احساس نشود. در نوشتار و بازی سعی کردم همین الگو را دنبال کنم؛ بنابراین بیننده اگر می‌خواهد بداند این شنونده خوب چرا نشسته و به خاطرات کسی که دوستش را از دست داده با این دقت گوش می‌دهد حتما باید علی انصاریان را دوست داشته باشد و فیلم را دنبال کند و اطلاعات بگیرد تا به پایان فیلم برسد.

صادقی خاطر نشان کرد: این فیلم یک ادای دین بود به علی انصاریان دوست و همکاری که سال‌ها کنارمان بود و با هم کار کرده بودیم و قرار بود در فیلم‌های دیگری همکاری داشته باشیم و ناگهان بدون اطلاع قبلی رفت. امیدوارم دیدن آخرین قرار تلنگری باشد برای همه ما که بیشتر قدر هم و قدر لحظه‌ها را بدانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۰ دی ۱۴۰۲
من هنوزهم مرگ ایشون روباورنمیکنم?
آخرین اخبار