آسیب دیدن صد‌ها مدرسه در سراسر نوار غزه

آژانس‌های سازمان ملل اعلام کردند که بیش از ۳۰۰ مدرسه در نوار غزه آسیب دیده اند که از ۹۰ درصد آن‌ها به عنوان پناهگاه استفاده می‌شود.

چندین آژانس سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی که در خصوص آموزش فعالیت می‌کنند، اعلام کردند از هفتم اکتبر تا کنون ۳۵۲ مدرسه در سراسر نوار غزه آسیب دیده که این امر ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز فلسطینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش الجزیره، این آژانس‌ها اعلام کردند حدود ۹۰ درصد از ساختمان‌های مدارس به عنوان سرپناه برای آوارگان استفاده می‌شدند. 

همچنین گفته می‌شود به طور کلی ۷۰ درصد کل ساختمان‌ها در غزه ویران شده است. 

افزون بر مراکز آموزشی، ارتش اشغالگر مراکز بهداشتی غزه را نیز به شدت هدف حملات خود قرار داده است. سازمان جهانی بهداشت امروز (شنبه) اعلام کرد که از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه، تنها ۱۳ بیمارستان و کار می‌کنند. گفته می‌شود در جنوب غزه ۹ بیمارستان فعال هستند که با سه برابر ظرفیت خود کار می‌کنند و با کمبود شدید منابع اولیه و سوخت مواجه هستند.  در شمال غزه نیز تنها ۴ بیمارستان فعال هستند که با کمبود کادر پزشکی و تجهیزات مانند دارو‌های بیهوشی، آنتی‌بیوتیک و دارو‌های مسکن رو به رو هستند. 

وزارت بهداشت غزه می‌گوید بخش‌های بستری با ۲۰۶ درصد ظرفیت و بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها با ۲۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۰ دی ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا واسرائیل جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مدرسه ای که به جای دانشمند سرباز از توش بیاد بیرون اسمش پادگان هست و اسرائیل هم پادگان رو زد
آخرین اخبار