جمع آوری سنبل آبی دربیش از ۱۰۰هکتار از تالاب انزلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در تابستان و پاییز امسال سنبل آبی در بیش از ۱۰۰هکتار از تالاب انزلی جمع آوری شد.

حمزه عشوری ، با بیان اینکه برای نخستین بار منابع آلاینده ورودی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت را شناسایی کردیم، گفت: اطلاعات اولیه نقطه به نقطه منابع آلاینده را شناسایی کردیم.

وی با اشاره به سهم ۴۹ درصدی فاضلاب شهری در آلودگی دو رودخانه رشت، افزود: پساب شهرک صنعتی نیز سهم ۴۵ درصدی در این آلایندگی دارد و مابقی مربوط به شیرابه و پساب های کشاورزی و بیمارستانی و... است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از محل صندوق ملی محیط زیست ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات برای کاهش آلایندگی این دو رودخانه تخصیص یافته است، ادامه داد: همچنین برای نخستین بار مجوز لایروبی هشت پهنه تالاب انزلی صادر شده است.
عشوری از انجام مطالعات در هشت پهنه مذکور خبر داد و تصریح کرد: برای لایروبی این پهنه ها نیازمند اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم.
وی هدف از اجرای لایروبی پهنه ها را تسهیل در رفت و آمد ذیفعان تالاب از جمله قایقرانان و صیادان دانست و عنوان کرد : با مبلغ یک و نیم میلیارد برای 1200هکتار از تالاب مطالعات هیدروگرافی و توپو گرافی انجام شد و برای ادامه مطالعه برای کل تالاب ۲۵ میلیارد اعتبار مورد نیاز است و بر اساس مطالعات برای ۱۲۰۰ هکتار مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد مورد نیاز است تا احیاء شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: با کمک جوامع محلی و بدون اعتبار دولتی، طی تابستان و پاییز امسال اقدام به جمع آوری گیاه سنبل آبی در بیش از ۱۰۰ هکتار از تالاب انزلی کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.