هادی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم انجام آمایش زیست محیطی برای استقرار کلبه‌های شناور در تالاب انزلی

رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بندرانزلی گفت: برای حضور کلبه‌های شناور در تالاب باید آمایش زیست محیطی صورت گیرد.

احسان هادی پور رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بندرانزلی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با راه‌اندازی کلبه‌های شناور در تالاب انزلی اظهار کرد: هر عاملی که موجب تخریب زیست محیط شود، قطعا ناپایداری به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کلبه‌هایی که در تالاب راه‌اندازی می‌شوند باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: کلبه‌های شناور باید در فصل مناسب در تالاب مستقر شوند، چراکه در زمان مهاجرت برخی از گونه‌های حیات وحش به منطقه، این کلبه‌ها برای این گونه‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند. به همین منظور کسانی که وارد تالاب می‌شوند باید نکات گردشگری را به معنای حقیقی رعایت کنند.

هادی پور با بیان اینکه در تمام نقاط دنیا اگر گردشگری با رعایت ضوابط طبیعت گردی همراه باشد، عاملی برای توسعه محسوب می‌شود، گفت: در کشور ما نیز برای توسعه گردشگری تلاش می شود، اما برای این کار باید ضمانت‌های کافی داده شود.

وی با بیان اینکه حفظ طبیعت، نیازمند ثروت است، افزود: برای اینکه نسل‌های آینده بتوانند از طبیعت استفاده کنند، باید در طبیعت سرمایه گذاری کنیم.

رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند در تالاب سرمایه گذاری کنند، باید تمکن مالی داشته باشند. باید قایق‌های موجود در تالاب دارای استاندارد کافی باشند و همچنین باید در تالاب بر ورود گردشگر نظارت کافی شود و افرادی که در تالاب هستند، ضمانت‌های لازم را باید داشته باشند تا تخلفات زیست محیطی را انجام ندهند.

وی ادامه داد: برای استقرار کلبه‌های شناور در تالاب انزلی باید آمایش زیست محیطی صورت گیرد تا مشخص شود که در چه زمان و مکانی این کلبه‌ها می‌توانند فعالیت کنند، لذا در صورت انجام این بررسی‌ها و آمایش‌ها ما موافق استقرار این کلبه‌ها در تالاب خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار