خطیب جمعه خمین:

۹دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

خطیب جمعه خمین گفت:نهم دی ماه دوست را از دشمن جدا کرد و این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین افزود: پس از فتنه سال ۸۸ که دشمن به خیال خام خود عده‌ای ساده را فریب داد در روز نهم دی ماه حضور مردم در صحنه یوم الله دیگری را رقم زدند.

وی ادامه داد: این روز، تقابل ملت صاحب ایران و انقلاب و وفادار به آرمان‌های انقلاب به مخالفان خدایی بود.

امام جمعه خمین اظهار کرد: در این روز به خاطر محبت مردم به امام حسین (ع) دشمن از شکست این انقلاب مأیوس شد و زنده نگهداشتن این روز اهمیت بسیار دارد.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، افزود: مقاومت مردم غزه، آماده باش سایر جبهه‌های مقاومت و موفقیت‌های یمن نتیجه شهادت و خون پاک این شهید والا مقام است.

امام جمعه خمین با اشاره به شهادت شهید سید رضی موسوی گفت: رژیم صهیونیستی تحت فشار جبهه مقاومت به دنبال بردن درگیری به خارج از منطقه نبرد است و هر زمان در تنگنا قرار می‌گیرد، مقتدرترین کشور منطقه یعنی ایران را وارد این نبرد می‌کند.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بداند که در مقابل این جنایت‌های وحشیانه تاوان سختی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی جهشی راهبردی در آرمان فلسطین و جنگ ترکیبی از مدرن‌ترین تجهیزات نظامی و استفاده از رسانه است.

خطیب جمعه خمین با بیان اینکه این طوفان مردم دنیا را بیدار کرد، گفت: پیکر قطعه قطعه شده شهید سلیمانی و همرزمانش امروز در دنیا تکثیر شده است و سایه این سرداران بر سر رژیم صهیونیستی سنگینی می‌کند.

حجت الاسلام میرصادقی افزود: نشانه بزرگ این دوران این است که ندای توحید و دین باوری و گرایش به خدا از تمام دنیا بلند است و ایدئولوژی‌های دنیوی پاسخگوی فکر و ذهن مردم نیست.

امام جمعه خمین با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: این بانوی بزرگوار الگوی تمام عیار مردان و زنان تمام دوران‌ها در معرفت، همسرداری، تربیت فرزند، جهاد، شهادت هستند و از تمام امتیاز‌های امام معصوم برخوردار هستند.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: نگاه الهی به زن و تکریم جایگاه بانوان گفتمان انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری به‌عنوان گفتمان پرداز انقلاب اسلامی برترین نگاه را به زنان دارد.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ تمدنی، نیاز به بازشناسی چهره حضرت فاطمه (س) بسیار احساس می‌شود.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به اینکه خمین زادگاه حضرت امام خمینی (ره) است، اضافه کرد: همزمان با سالروز ولادت امام راحل هفته فرهنگی خمین به منظور معرفی این شهر و اندیشه‌های امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ارتحال آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان عمار انقلاب اسلامی بود و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدت‌های بسیاری داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.