یک‌هزار تن محصولات پتروشیمی شازند از طریق ناوگان ریلی عازم ازبکستان شد

مدیرکل راه آهن اراک گفت: یک‌هزار تن محصولات پتروشیمی شازند از طریق ناوگان ریلی استان مرکزی، عازم ازبکستان شد.

سعید ترکی گفت: محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی شازند بعد از ۲ سال توقف با استفاده از ناوگان حمل و نقل به مقصد فروش ارسال شد.

وی بیان کرد: در راستای جذب بارهای ریل پسند و صادراتی و با پیگیری‌های مکرر اداره کل راه آهن اراک صادرات این شرکت به نقاط مختلف با استفاده از خطوط ریلی آغاز شد.

مدیرکل راه آهن اراک گفت: بارگیری این محموله ریلی با تناژ بیشتر ادامه‌دار خواهد بود تا زمینه محصولات صادرات محور در پایتخت صنعت ایران توسعه یابد.

ترکی افزود: انتقال بار از جاده به سمت حمل و نقل ریلی یکی از راهبردهای مهم حمل و نقل کالا کشور است که با هدف کاهش مصرف سوخت، تصادفات و استهلاک راه‌ها انجام می‌شود.

وی، ایمنی بالای حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای، به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی، توقف‌های زمان بندی شده و کاهش معطلی کالا در ترافیک را از عوامل انتخاب ریل به جای جاده در حمل و نقل کالا دانست.

مدیرکل راه آهن اراک گفت: در مجموعه راه آهن، تعرفه‌بار به گونه‌ای تعریف می‌شود تا حمل و نقل ریلی برای واحدهای تولیدی، شرکت‌ها و صاحبان بار توجیه‌پذیر و مقرون به صرفه باشد.

حوزه راه آهن اراک شامل ۵۸۸ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.