شناسایی ۱۴ نقطه پرحادثه و تصادف خیز در استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: ۱۴ نقطه پرحادثه و تصادف خیز در مسیر‌های اصلی، فرعی و روستایی استان شناسایی شده که تاکنون ۵۰ درصد آن رفع خطر شده است.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از شناسایی ۱۴ نقطه پرحادثه و تصادف خیز در مسیر‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ درصد از نقاط حادثه خیز رفع خطر شده است.

حق لطفی افزود: رفع نقاط پرحادثه و تصادف خیز استان قزوین به ۲ بخش تقسیم شده که ۶ نقطه آن تا پایان سال جدید و هشت نقطه دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون از ۶ نقطه در حال اجرا، چهار نقطه رفع خطر شده و صورت جلسه آن نیز با پلیس راه به امضا رسیده است، ۲ نقطه دیگر نیز در مرحله عملیات و اجرا قرار دارد که تا قبل از پایان سال به اتمام می‌رسد.

حق لطفی در مورد اقدامات قبل از اصلاح و بازسازی مسیر‌های حادثه خیز افزود: قبل از انجام عملیات اصلاح، یکسری اقدامات اولیه انجام شده تا برای رانندگان این مکان‌ها آشکارسازی و مشخص شود، همچنین علایم و مشخصات هشدار دهنده نیز برای این مسیر‌ها تعبیه شده تا میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در این محدوده کاهش یابد.

این مسئول تصریح کرد: شناسایی نقاط پر حادثه در سال گذشته با بررسی کروکی تصادفات مربوطه به سه سال گذشته انجام شد، به این صورت که بیش از چهار هزار برگ کروکی در سامانه RMS بارگذاری شد تا مدل‌های خروجی قابل تشخیص و تحلیل باشد.

حق لطفی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بیش از ۵۶ نقطه پرتصادف در راه‌های استان رفع نقص و اصلاح شده تا با افزایش ضریب ایمنی راه ها، آمار تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار