دستگیری باند سارقین احشام در خراسان جنوبی

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: ۴ نفر از اعضای باند سارقین احشام و یک مالخر در خراسان جنوبی دستگیر شدند.

در پی وقوع سرقت‌های متعدد احشام در خراسان جنوبی به‌ ویژه در شهرستان بیرجند، قاین و خوسف که باعث ایجاد نارضایتی در بین شهروندان به ویژه دامداران شده بود، با دستور قضایی دادستان بیرجند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت و دستورات لازم جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان صادر شد.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارقان به دلیل ضعف ایمنی محل‌های نگهداری دام از سوی دامداران از فرصت به دست آمده استفاده و اقدام به سرقت دام‌ها کردند و سارقان که بومی استان هستند ضمن استفاده از چند دستگاه خودروی سواری و با استفاده از اطلاعاتی که از محل و نحوه نگهداری دام به وسیله مال‌باخته به دست می‌آورند، از فرصت تاریکی شب استفاده و پس از تخریب درب محل نگهداری، اقدام به سرقت احشام کرده و با استفاده از ارتباطات خود مبادرت به فروش و بعضاً ذبح دام‌ها کرده اند.

او افزود: با تلاش شبانه‌روزی، مأموران پلیس موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه ۴ نفر از سارقین اصلی باند و یک مالخر را در این زمینه شناسایی و دستگیر کنند.

حجت الاسلام نسائی زهان بیان کرد: دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای باند سرقت صادر و مقرر شد تحقیقات لازم از سوی کارآگاهان اداره آگاهی استان صورت پذیرد و نتیجه به دادستان مرکز استان گزارش شود.


بیشتر بخوانید


دادستان مرکز خراسان جنوبی اظهار کرد: سارقان در تحقیقات پلیس تاکنون به موارد زیادی از سرقت احشام اعتراف کرده  و تاکنون ۳ دستگاه خودرو سواری و یک خودروی وانت مورد استفاده در سرقت‌های به وقوع پیوسته توقیف و از سارقین و مالخر ۷ رأس گوسفند زنده و ۴ رآس گوسفند ذبح شده کشف شد. 

او ادامه داد: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد دو نفر از اعضای اصلی این باند دارای سوابق متعدد کیفری از جمله حمل مواد مخدر و سرقت احشام هستند که مقرر شد موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستان مرکز استان و یک نفر از بازپرسان دادسرای مرکز استان قرار گیرد. 

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: به کمک نیروی انتظامی و مردم شریف استان فضا را بیش از پیش برای هنجارشکنان و سارقان ناامن خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار