در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هر کودک ۱۲ سال ایرانی نزدیک به دو دندان دائمی پوسیده دارد

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: اکنون هر مرکز جامع سلامت تعدادی مدارس را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

سید معلمی مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین پیمایش انجام گرفته شده شاخص پوسیدگی دندان ها ۱/۸۴ است و به طور متوسط هر کودک ۱۲ سال ایرانی نزدیک به دو دندان دائمی پوسیده دارد.

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت پیشگیری از پوسیدگی دندان های بیشتر در بین کودکان است و سعی کرده تا شاخص ۱/۸۴ پوسیدگی دندان های کودکان ۱۲ سال را کاهش پیدا کند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: تفاهم نامه مشترکی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش امضا کرده که بر اساس آن، آموزش بهداشت و دندان و اصول خود مراقبتی توسط سفیران دانش آموزی، اولیای مدارس است.

سید معلمی افزود: استفاده از وارنیش فلوراید تراپی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری خواهد کرد. دانش آموزان دارای دندان پوسیده به مراکز جامع سلامت ارجاع داده می شود و هر مرکز جامع سلامت تعدادی مدارس را تحت پوشش خود قرار داده اند.

کاهش پرداختی از جیب مردم در خدمات درمانی دندان پزشکی یکی از برنامه های وزارت بهداشت است. الان ۳۴۰۰ واحد مرکز جامع سلامت دارای مرکز دندان پزشکی در ایران داریم. در روستاها خدمات دندان پزشکی رایگان و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این خدمات را با تخفیف دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: وضعیت پوسیدگی دندان در کودکان به ویژه در سنین ۱۲ سال، کشورمان نسبت به دنیا بالا نیست اما برنامه ریزی کرده تا این میزان پوسیدگی را ایران کاهش بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار