طرح آبرسانی به نمین و عنبران آماده بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آماده شدن طرح آبرسانی به شهر‌های نمین و عنبران خبر داد.

علی حیدری اناری در بازدید از طرح انتقال آب نمین، عنبران و پنج روستای مجتمع از آمادگی این طرح جهت شروع بهره‌برداری از آن خبر داد.

او گفت: تاکنون برای تکمیل فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: ارزش فعلی پروژه نزدیک به ۳ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که با بهره‌برداری از آن مشکل آب شرب و صنعت شهر‌های نمین، عنبران و ۵ روستای مجتمع رفع خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: با وارد شدن چاه شماره چهار به مدار بهر‌ه‌برداری مقدار ۳۰ لیتر برثانیه آب وارد مخزن ۵۰۰ متر مکعبی شده و ظرفیت تامین آب شهر‌ها و روستا‌های هدف به ۱۶۷ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در این بازدید گفت: با راه‌اندازی این طرح نیاز آب شرب شهرستان‌های نمین، عنبران و روستا‌های مجتمع تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

عبدالرضا محبت‌دار افزود: این طرح دارای سه عدد مخزن ۲ هزار متر مکعبی و ۳ عدد مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۲ کیلومتر خط انتقال است.

او اظهار داشت: تعداد سه باب چاه جهت تامین آب در حال بهره‌برداری بود که چاه شماره چهارم نیز وارد فاز بهره‌برداری شد و پس از اتمام نواقصات جزیی باقی‌مانده پروژه تکمیل و به شرکت آب و فاضلاب تحویل داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.