طرح آبرسانی به ۴۵۴ روستای اردبیل تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد

استاندار اردبیل با اشاره به این که برنامه جامع تامین منابع آب پایدار برای استان تدوین شده است، از تکمیل و بهره‌برداری آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان تا دو سال آینده خبر داد.

سیدحامد عاملی گفت: اهمیت به تامین آب از مباحث اصلی و ضروری استان اردبیل است که به همین منظور برنامه جامعی در راستای تامین آب شرب روستا‌ها و شهر‌های استان تدوین شده است.

استاندار اردبیل در جلسه شورای تامین منابع آب پایدار در استان اردبیل با اشاره به اینکه برنامه جامع تامین منابع آب پایدار برای استان تدوین شده است گفت: درصدد هستیم با در نظر گرفتن منابع آب پایدار برای استان زمینه تامین آب و کاهش دغدغه‌های مردم را شاهد باشیم و شرایط را طوری تنظیم کنیم تا دغدغه‌ها و مشکلات و تنگنا‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

عاملی بیان کرد: تمرکز جمعیت با منابع آب به شکلی طراحی شود تا بتوانیم تنگنا‌ها را در این حوزه برطرف کرده و با به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام شاهد پایداری منابع آب و تامین آب شرب سالم باشیم که در این زمینه انتظار می‌رد منابع مورد تامین و خط انتقال در حال اجرا در کنار تکمیل سد‌ها و تامین منابع آب هدفگذاری شده است.

او گفت: ۶ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که انتظار داریم در افق ۵۰ ساله توجه به برنامه جامع آب نسبت به تامین این منابع را برای حل مشکلات و دغدغه‌ها را در این بخش فراهم کند و با توجه به اینکه ۱۳ مجتمع آبرسانی با پوشش ۸۶۴ روستا با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی در حال اجراست.

استاندار اردبیل بیان کرد: آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان تا دو سال آینده تکمیل و بهره‌برداری ۱۲۰ طرح در مناطق روستایی جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور با حل دغدغه‌ها و مشکلات مربوطه به دنبال تعیین تکلیف حقابه‌های استان هستیم.

عاملی افزود: رفع مشکلات حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است که به همین منظور ۷ مجتمع فرهنگی در اردبیل تکمیل می‌شود و با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی تلاش برای احداث واحد‌های آموزشی باید در دستور کار قرار گیرد.

او تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی برای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان با رفع کمبود فضا‌های آموزشی در شهر‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر ۸۶ پروژه در این حوزه در حال اجرا است و ۱۰۰ پروژه نیز تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین پروژه آموزشی استان با نام دارالفنون با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته که امید می‌رود این اقدامات ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود.

عاملی افزود: استان اردبیل در کنکور رتبه ۲۵ را کسب کرده که این مسئله جای تاسف و نگرانی بسیار دارد و با توجه به این که ارتقای جایگاه کنکور و نمرات کتبی پایه دوازدهم از اولویت اساسی برخوردار است باید در این زمینه تمهیدات اساسی به عمل آید.

او گفت: دریافت ۱۵۰ میلیار تومان مجوز تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه و تلاش برای احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های فرهنگی و هنری برای کسب رضایت هنرمندان و اهالی فرهنگ در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی و هنری شاهد ارتقای این فعالیت‌ها در استان باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.