کاهش میانگین عمر اتوبوس و تاکسی شهری در یزد

رئیس حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: میانگین عمر اتوبوس شهری به ۱۲ سال و تاکسی شهری به ۱۰.۶ سال رسیده است.

مهدی فعالی رئیس حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: به منظور نوسازی ناوگان اتوبوس شهری امسال، ۱۷ اتوبوس جدید را با اتوبوس‌های قدیمی جایگزین کردیم و ۱۴ اتوبوس جدید خریداری شده به مدار سرویس دهی اضافه شد.

او افزود: ۱۵ اتوبوس دیگر نیز تا پایان سال اضافه می‌شود و میانگین عمر ناوگان در سال ۱۴۰۰، سال ۱۳.5  بود که با توجه به نوسازی و توسعه امسال به ۱۲ سال کاهش یافته است.

رئیس حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ادامه داد: تاکسی‌های شهر هم نوسازی شده و از سال گذشته تا امسال ۲۹۶ تاکسی را نوسازی کردیم و تا پایان سال هم ۲۰۰ تاکسی دیگر نوسازی می‌شود.

او تصریح کرد: متوسط عمر تاکسی‌ها که در سال ۱۴۰۰، ۱۲.6 بود هم اکنون به ۱۰.6  رسیده و تا پایان سال به کمتر از 8.5  می‌رسد.

فعالی با اشاره به کاهش سالانه هشت تا ۱۰ درصدی مسافر اتوبوس شهری اظهار داشت: یکی از دلایل این مساله بی اطلاعی مردم از وجود اتوبوس در مسیر خود یا زمان رسیدن اتوبوس به نزدیکترین محل زندگی یا کار آنان است.

او گفت: در دو سال گذشته نرم افزاری تهیه شده که اوایل امسال به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته و ماه پیش با حضور معاون وزیر کشور رونمایی شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خاطرنشان ساخت که مردم با مراجعه به بازار و دانلود «یزدمن» می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار