معاون خدمات شهری شهرداری یزد:

تجهیزات و ناوگان عملیاتی و خودرویی مراکز آتش نشانی یزد نیازمند نوسازی است

رحیمدل گفت: نوسازی تجهیزات و ناوگان خودرویی مراکز آتش نشانی یزد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رحیمدل، معاون خدمات شهری شهرداری یزد در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به وجود ۱۳ ایستگاه فعال سبک و سنگین آتش نشانی در شهر یزد افزود: میزان و تعداد تجهیزات و خودرو‌های آتش نشانی شهر یزد قابل قبول است، اما باید بپذیریم که عمر ناوگان زیاد است و از این رو نوسازی ناوگان باید در دستور کار قرار بگیرد.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۱ آتش نشان در سطح شهر فعالیت دارند تاکید کرد: بر اساس استاندرد‌های موجود و به منظور افزایش ضریب خدماتی آتش نشانی، شهر یزد به ۷ ایستگاه و ۵۰ نیروی آتش نشان دیگر نیاز دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه ماموران آتش نشانی یزد ماهیانه ۳۵۰ عملیات امدادرسانی در سطح شهر انجام داده اند گفت: در مجموع در شش ماهه اول سال ماموران آتش نشانی یزد ۲ هزار و ۱۵۰ عملیات امداد رسانی، در دو بخش اطفاء حریق و حوادث انجام داده اند.

رحیمدل اطفاء حریق آتش سوزی اخیر در شهرک صنعتی یزد را مهمترین عملیات نیرو‌های حرفه‌ای آتش نشانی یزد در سال جاری دانست و افزود این عملیات اطفاء حریق به خوبی جنبه‌های مختلف عملکردی نیرو‌های آتش نشانی یزد، اعم از برنامه ریزی، هماهنگی، مدیریتی و اجرا را نشان داد، به طوری که نقص در هر یک از این جنبه‌ها می‌توانست فاجعه بزرگ و غیر قابل جبرانی به وجود آورد. 

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری، وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های بزرگ و وجود مجتمع‌های بزرگ تجاری - مسکونی در اطراف و داخل یزد، استفاده از تکوولوژی‌های نوین و پهپاد‌های شناسایی و خاموش کننده در مراکز آتش نشانی را امری ضروری کرده است که بر آنیم با بهره گیری از ظرفیت خیرین و دولت برای برای تامین این تجهیزات اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.