بهره برداری از سامانه مدیریت عملیات مهار آتش در یزد

سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد از بهره برداری سامانه جدید مدیریت عملیات مهار آتش در یزد خبر داد.

علیرضا سرسنگی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: ماموریت اصلی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، محافظت از جان و مال و منابع طبیعی از آتش سوزی و دیگر شرایط اضطراری است.

او افزود: با توجه به افزایش جمعیت و گستره شهرنشینی و تقاضای بیشتر نسبت به دریافت خدمات ایمنی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد نیز ناگزیر به استفاده از ابزارها، تکنیک ها، سامانه‌های نرم افزاری و دانش بنیان و همچنین روش‌های آموزشی جهت پاسخگویی به انتظارات عمومی می‌باشد.

سرسنگی با بیان اینکه مدیریت ریسک، آمادگی و کاهش زمان رسیدن به محل حادثه یا حریق از مهمترین چالش‌های پیش روی خدمات آتش نشانی است، ادامه داد: یکی از ابزار‌های در حال ظهور که کمک شایانی به بهینه سازی خدمات آتش نشانی و ایمنی نموده است، فن آوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می‌باشد و به همین منظور کارشناسان سازمان فاوا با استفاده از تجربیات مدیران و کارشناسان سازمان آتش نشانی اقدام به راه اندازی سامانه جامع آتش نشانی نمودند.

سرسنگی در ادامه ضمن برشمردن امکانات این سامانه، گفت: این سامانه دارای قابلیت نمایش موقعیت تقریبی تماس گیرنده و نمایش لایه‌های مختلف GIS می‌باشد که استفاده از آن کمک شایانی در مسیریابی و کاهش زمان رسیدن به موقعیت می‌نماید.

او افزود: امکان گزارش گیری به صورت سیستمی، ثبت گزارش حوادث، مدیریت آموزش و فرهنگ سازی و دریافت آمار روزانه از هر یک از ایستگاه‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های این سامانه بوده و با توجه به امکانات خوبی که در این سامانه گنجانده شده است، قطعا می‌تواند نقش موثری در تسریع و بهبود انجام عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.