نتایج یک پژوهش بر شهروندان آمریکایی: هزینه بالای مسکن عمر را کم می‌کند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد افرادی که بخش مهمی از درآمد خود را صرف اجاره مسکن می‌کنند با خطر مرگ زودرس مواجه هستند.

یک مطالعه جدید که در مجله معتبر «سوشال ساینس اند مدیسین» منتشر شده نتایج نگران‌کننده‌ای را در خصوص رابطه مستقیم هزینه بالای مسکن و مرگ زودرس نشان می‌دهد.

به گزارش نیویورک پست، محققان دانشگاه پرینستون با همکاری مرکز مطالعات اقتصادی اداره سرشماری آمریکا دریافتند شهروندان این کشور که در سال ۲۰۰۰ نیمی از درآمد خود را به اجاره خانه اختصاص می‌دادند، نسبت به افرادی که ۳۰ درصد از درآمد خود را به اجاره خانه اختصاص می‌دادند، دو دهه بعد ۹ درصد احتمال مرگ بالاتری داشتند. 

افزون بر این، افرادی که ۷۰ درصد از درآمد خود را صرف اجاره خانه می‌کردند طی یک دوره بیست ساله با افزایش ۱۲ درصدی خطر مرگ زودرس مواجه شده‌اند.

همچنین گفته شده خطر اخراج شدن از کار به میزان ۱۹ درصد و دریافت حکم تخلیه منزل به میزان ۴۰ درصد احتمال مواجهه با مرگ را افزایش می‌دهد. 

نیک گریتز، پژوهشگر اصلی این پروژه از ارتباط عمیق بین هزینه‌های مسکن و خطر مرگ و میر ابراز شگفتی کرد. او می‌گوید با افزایش اجاره بها، خانواده‌ها مجبور می‌شوند از سایر هزینه‌ها مثل مواردی که بر سلامت تاثیر می‌گذارد کم کنند. 

نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص دشوار شدن شرایط زندگی و یافتن مسکن در آمریکا می‌نویسد در سال‌های اخیر به دلیل کاهش کمک‌های فدرال در این کشور، رفاه به صورت نابرابر تقسیم شده و اجاره بها نیز افزایش یافته است. در نتیجه برخی افراد مجبور هستند از برخی وعده‌های غذایی صرف نظر کنند تا بتوانند خانه‌ای در حومه شهر اجاره کنند.

پیش از آن نیز خبرگزاری  آسوشیترپرس به‌نقل از وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا نوشت که تعداد افراد بی سرپناه از سال گذشته تاکنون ۱۲ درصد (بیش از ۷۰ هزار مورد) افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خونه باید بشدت ارزون بشه
Czechia
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
نتایج این تحقیقات را در اختیار دولت ما هم بگذارند، لطفاً!
آخرین اخبار