حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

بشریت باید بر شکل گیری یک نظم نوین جهانی اندیشه کند

رئیس جمهور گفت: امروز یک نظم ناعادلانه جهانی در جهان شکل گرفته که محصول این نظم جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه بشریت در فلسطین است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در همایش بین المللی حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: موضوع فلسطین یک موضوع محوری برای جهان بشریت و دغدغه همه انسان‌های آگاه، بیدار و با وجدان در سراسر جهان است. مسئله فلسطین نگاه ما را به آنچه امروز از مظلومیت وجود دارد به جریان نظام سلطه که با ظلم می‌خواهد حقوق را ضایع کند و توجه به اخلاق، قانون و انسانیت ندارد بلکه آنچه برایش مهم است منافع نظام سلطه است را جلب می‌کند و باید همه را به فکر وادارد.

وی ادامه داد: آنچه موجب تاسف است جنایات رژیم صهیونیستی در کشتن زنان و کودکان و از بین بردن اموال مردم فلسطین است و تاسف بی چون و چرا برای چند کشور غربی در حمایت از این جنایات و از این تاسف بار‌تر ناکارآمدی شورای امنیت و سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق انسان است. این جنایات هولناک و جنایات جنگی در برابر همه دارد صورت می‌گیرد و امروز یک نظم ناعادلانه جهانی در جهان شکل گرفته که محصول این نظم این همه جنایات هولناک علیه بشریت است. باید بشریت بر شکل گیری یک نظم نوین جهانی اندیشه کند و این دست نشست‌ها باید برای شکل دادن نظم نوین جهانی یک مساعدت و همکاری و تلاش جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: تحلیل مسئله فلسطین از ۷ اکتبر یک تحلیل نادرست است. موضوع فلسطین را باید از زمانی که انگلیس برای اشغال سرزمین فلسطین تلاش کرد، سرزمین‌ها را اشغال و مردم را از خانه‌های خود و مزارع بیرون کردند، تحلیل کرد. آن‌ها زن و کودکان را کشتند و ۷۵ سال این جنایت ادامه دارد؛ ۷۵ سال دارند آدم می‌کشند و قتل عام می‌کنند. قبل از ۷ اکتبر آنچه در کرانه باختری اتفاق افتاد این بود که بیش از ۲۰۰ شهید فقط در کرانه باختری دشتیم که مسلح هم نبودند و روزی برای مردم فلسطین تمام نمی‌شد مگر اینکه بر مردم این سرزمین کشتار نگذشته باشد.  

رئیس‌جمهور افزود: جریان ۷ اکتبر و طوفان الاقصی اتفاق افتاد که اگر بخواهیم عاملش را بررسی کنیم باید به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و به ستوه درآوردن مردم فلسطین اشاره کنیم. اشغال یک سرزمین و ادامه آن نه مشروعیت و نه مالکیت می‌آورد بلکه راهکارش اخراج، مجازات و پرداخت خسارت از سوی اشغالگر است و در تمام موازین حقوقی این موضوع وجود دارد. اگر این اشغال به جای یک سال شد ۷۰ سال، به هیچ عنوان ادامه آن مشروعیت نمی‌آورد؛ خیلی از افرادی که معتقدند باید به رژیم صهیونیسیتی رسمیت بخشید، به این مسئله پاسخ دهند که مگر ادامه اشغال، مشروعیت می‌آورد؟ در کدام مکتب حقوقی گفته‌اند اگر اشغالگر به اشغال ادامه داد، حق مالکیت پیدا می‌کند؟  

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در هیچ نظام حقوقی نداریم که ادامه اشغال، مشروعیت یا مالکیت ایجاد می‌کند. اشغالگر، همیشه اشغالگر است و باید به اشغال خاتمه داد. دفاع مردم فلسطین، حق مشروع آن‌ها است؛ حق دفاع مشروع را همه موازین بین المللی به رسمیت می‌شناسند. رژیم صهیونیستی صد‌ها قطعنامه و بیانیه را زیرپا گذاشت و این رژیم به هیچ قانون و مقرراتی پایبند نیست. تلاش کردند با مسئله عادی سازی جنایات رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرند، ولی نتواستند چون ملت‌ها آگاه هستند.

وی تاکید کرد: نکته مهم آگاهی بخشیدن به مردم جهان است. سکو‌هایی که به مردم آگاهی بخشی می‌کردند؛ همه در سطح جهان با تهدید و تطمیع رژیم صهیونیستی تعطیل شدند. اینگونه نیست که صدای مظلومیت فلسطین به دنیا نخواهد رسید بلکه صدای حق خواهی مردم به جهان مخابره خواهد شد. فرعون شکم‌ها را درید تا موسی به دنیا نیاید، اما دست انتقام الهی از همین آستین بیرون آمد و به حکومت فرعونی خاتمه داد.

رئیسی با بیان اینکه آگاهی بخشی به مردم جهان درباره مساله فلسطین بسیار مهم است، گفت: سکوهای اطلاع‌رسانی با تهدید و تطمیع رژیم صهیونیستی به تعطیلی کشانده شدند. اینگونه نیست که با ممنوعیت و محدودیت شما، صدای حقانیت و حق خواهی مردم فلسطین به جهان مخابره نشود. ۷ هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیدند؛ یقین داشته باشید که دست انتقام الهی از کشته شدن این کودکان بی‌گناه بیرون خواهد آمد و خاتمه رژیم صهیونیستی بدانید که اتفاق خواهد افتاد. باطل و ظلم ماندگاری ندارد.

وی ادامه داد: امید است که صدای مظلومیت و فریاد اقتدار مردم غزه بیش از پیش جهان را روشن کند و جهان تصمیم بگیرد برای نظمی نوین و عادلانه و به این نظم ظالمانه که امروز در جهان است خاتمه دهد، قریب به ۸۰ روز است که شورای امنیت مستأصل مانده و نمی داند چه کند؛ با ایجاد نظم نوین مبتنی بر عدالت، جهان مزه شیرین عدالت را خواهد چشید. امیدوارم این نشست به هم اندیشی و همکاری بین کشورهای مستقل در جهان، منشأ آثار و برکات باشد.

رئیس‌جمهور همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران به ابتکار رهبر فرزانه انقلاب برای حل مسأله فلسطین طی سال‌های گذشته راه حلی ارائه کرده و این راهکار در سازمان ملل هم به ثبت رسیده است.

آیت الله رئیسی راهکار جمهوری اسلامی را کاملا دموکراتیک و مبتنی بر آرای عمومی دانست و گفت: معتقدیم که راه حل عادلانه مسأله فلسطین این است که ما بگذاریم فلسطینی‌ها سرنوشت خود را رقم بزنند.  

رئیس‌جمهور افزود: آمریکایی‌ها و بعضی کشورها برای غزه نقشه نکشند؛ آینده غزه را باید مردم غزه مشخص کنند؛ حماس نماینده و منتخب مردم غزه است؛ غزه را باید غزه اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: گذشت آن زمانی که آمریکایی‌ها برای کشورها تصمیم می‌گرفتند؛ باید مردم همه جای جهان خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند؛ این کاملا یک اصل دموکراتیک است اما متأسفانه آمریکایی‌ها ادعای دموکراسی دارند ولی نخستین و بزرگترین ناقض دموکراسی در جهان است.

دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، سیاست قطعی جمهوری اسلامی است

آیت‌الله رئیسی افزود: امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که مهمترین مساله اسلام، مساله فلسطین است بنابراین مهمترین مساله ما هم آزادی قدس شریف است.

وی ادامه داد: با اعلام امام(ره) آزادی قدس شریف مساله اول جهان اسلام شد و یک روز هم به عنوان روز قدس به عنوان نماد و نمود اعلام وفاداری به فلسطین اعلام شد بنابراین سیاست قطعی جمهوری اسلامی، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
نظم نوین جهانی با وجود آمریکای نژادپرست غیر ممکنه
Sweden
کرامت سلیمی
۱۶:۲۹ ۰۲ دی ۱۴۰۲
اقای رییسی برای اجرای شکل دادن به یک نظم نوین جهانی شروع کننده این پروژه باشند و به رسانه ها دستور دهند که از صاحبان خرد و اندیشه و صاحبان تفکر حمایت کنند تا بتوان با برخورد افکار و اندیشه های گوناگون راهکار اساسی پیدا نمود.

به نظر بنده اولین و مهمترین کاری که باید انجام داد این است که دست کشور های به ظاهر ابرقدرت را رو نمود و نشان داد که این کشورهای به ظاهر ابرقدرت با فریبکاری و نادان نگاه داشتن ملتها دنیا را به فرم و گونه فعلی شکل داده اند و ریشه جنگها و مصیبتها همین شکل فعلیست .

تا زمانی که عنوان ابرقدرت برای کشورهایی خاص وجود داشته باشد اوضاع همین است و حتی ممکن است بدتر هم شود.

همانطور که کشور فریبکار روسیه در حال نارو زدن به ایران است و تلاش دارد ایران را با کشورهای عربی وارد جنگ کند تا خودش از جنگ اوکراین جان سالم به در ببرد.

کافیست موضوع زیر توسط مقامات سیاسی و رسانه های کشور به شکل گسترده و مستمر منتشر شود:


سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد و یک خالی بندیست که برای ترساندن ملتها و به بردگی گرفتن انها مطرح می شود.

سلاح هسته ای یک تفنگ خالیست و هیچ کشوری در دنیا چنین سلاحی ندارد . نه امریکا ، نه روسیه ، نه چین ، نه اسرائیل و نه هیچ کشور دیگری.

با افشای این دروغ سازمانهای نظامی زورگو تضعیف خواهند شدو حتی منجر به فروپاشی پیمان ناتو خواهد شد. و جنگها در جهان متوقف می شوند.
آخرین اخبار