وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بیش از ۸۳۲ سینما افتتاح شده است/ نگرانی رهبر انقلاب را در زمینه آثار مرتبط با کودکان و نوجوانان رفع کرده‌ایم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه نمایش خانگی شاهد رواج سبک زندگی هستیم که تناسبی با فرهنگ ما ندارد و از اصحاب فرهنگ و هنر می‌خواهیم که این اشکالات حل شود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تولیدات مرتبط با سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیان کرد: فرهنگ یک موضوع تدریجی است؛ البته به این معنا نیست که تغییرات نباید محسوس باشد، اما الحمدلله در این دو سال اخیر ریل فرهنگی کشور به سمت تامین مطالبات مردم ایران بوده است. امروز مردم با سینما آشتی کردند و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد فروش فیلم را داریم و بیش از ۸۳۲ سینما افتتاح شده است؛ در حالی که وقتی شروع کردیم این تعداد حدود ۵۷۰ عدد بوده است.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال ۱۱۱ فیلم ثبت نام کرده‌اند که در سال ۱۴۰۰ صرفا ۷۴ فیلم بودند. البته ما خودمان هم منتقد هستیم. برای مثال در حوزه نمایش خانگی شاهد رواج سبک زندگی هستیم که تناسبی با فرهنگ ما ندارد و از اصحاب فرهنگ و هنر می‌خواهیم که این اشکالات حل شود. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم حمایت می‌کنیم و هم راه را برای تولیدات متناسب زیست بوم فرهنگی کشورمان هموار می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: در حوزه نشر ۲۵۰ هزار مجوز صادر شده است که شاید نیم درصد در رفت و برگشت قرار دارند. بنای‌مان این است که بیش از قانون سخت گیری نکنیم، اما از کار‌هایی حمایت خواهیم کرد که بیشترین تناسب را با زیست بوم فرهنگی کشور داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نکات بیان شده توسط مقام معظم رهبری نیز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان شخصیت بزرگ فرهنگی کشور نکاتی را که می‌فرمایند برای همه ما لازم الاجرا است؛ برای رفع نگرانی رهبر معظم انقلاب در زمینه تولیدات مرتبط با کودکان و نوجوانان اقدامات مهمی انجام شده است که در خروجی نمایشگاه کتاب امسال خود را نشان خواهد داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار