وزیر فرهنگ و ارشاد خبر داد

آغاز ساخت مجموعه نمایشی درباره سردار شهید همدانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ ساخت مجموعه نمایشی درباره سردار همدانی با موافقت خانواده این شهید آغاز شده است.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادوراه شهید «حسین همدانی» که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد، شهید حاج حسین همدانی را با شخصیت ویژه، کامل و برجسته عنوان کرد و گفت: ایشان در دفاع مقدس حماسه آفریدند و سال‌ها مجاهدت کردند و در راه دفاع از حرم آل الله در سوریه به مقام شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی از مسیری که داشت ذره‌ای کوتاه نیامد و در راه اهداف نظام اسلامی تلاش‌های بی شماری کرد گفت: ایشان نقش مهمی در کنار شهید متوسلیان در تاسیس لشکر ۲۷ محمد رسول الله داشتند و در فتنه ۸۸ به حمایت از امام المسلمین برخاستند و هنوز هم برخی از جریانات به دلیل مقاومت ایشان در دفاع از ساحت ولایت ازایشان کینه‌های بسیاری دارند.

وی گفت: ایشان بعد از سال ۸۸ باخیلی‌ها مرز بندی کردند و کینه عده‌ای با ایشان همچنان ادامه دارد.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه در روز‌های دشوار سوریه شهید همدانی همراه همسر و دختر خود به سوریه می‌رود و با رشادت و ایثار خود مانع از سقوط کشور سوریه شد گفت: شهید همدانی در صحنه‌های مختلف حضور سازنده‌ای داشت و امروز ما نیاز به منش و راه و عنایت شهدا نیاز داریم.

وی افزود: ما نیاز داریم با برگزاری چنین مراسم‌هایی این شخصیت‌ها را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم تا راه، منش و سبک زندگی دینی و عرفانی این شهید برای مردم سرمشق باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ساخت مجموعه نمایشی در مورد شهید همدانی با موافقت خانواده این شهید آغاز شده است گفت: بر اساس توصیه‌های رهبر انقلاب باید تولید آثار هنری و نمایشی در زمینه شهدا و جبهه مقاومت ۱۰۰ برابر شود و امیدواریم بتوانیم آثار فرهنگی و هنری را آماده سازی کنیم و ادای دینی به شهدا و راه پر برکت آنان نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.