ایروانی:

داعش تهدیدی جدی در افغانستان است

نماینده ایران در سازمان ملل گفت حضور داعش و القاعده در افغانستان تهدیدی جدی برای همسایه‌های این کشور است.

امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل در نشست سازمان ملل گفت حضور داعش و القاعده در افغانستان تهدیدی جدی برای همسایه‌های این کشور است.

ایروانی این اظهارات را در نشست شورای امنیت که در باره بررسی وضعیت افغانستان برگزار شده، بیان کرده است.

وی افزوده است: به رغم تلاش‌های ضد تروریسم طالبان، اما حضور مداوم داعش و گروه‌های وابسته به القاعده همچنان تهدیدی جدی برای افغانستان و کشورهای همسایه است.

ایروانی به نقل از سازمان ملل خاطرنشان کرده است داعش و گروه‌های وابسته به آن از اول آگست تا ۷ اکتوبر سال جاری، دست‌کم هشت حمله بر غیرنظامیان به‌ویژه شیعیان در افغانستان انجام داده‌اند.

ایروانی همچنان گفت ایران به‌عنوان همسایه‌ای که بیشتر از وضعیت افغانستان رنج می‌برد، تعامل خود با طالبان را فعال نگه‌داشته است.

این دیپلمات ایرانی همچنان تصریح کرد مردم افغانستان با مشکلات اقتصادی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو هستند.

نماینده ایران در سازمان ملل از ارزیابی این سازمان که در آن بر تعامل بیشتر جامعه جهانی با طالبان و حمایت از گفت‌وگوی سیاسی ملی در افغانستان تاکید شده، پیشتیبانی کرده است.

این در حالی است که پیشتر رییس کمیته نظارت برتحریم‌های طالبان و نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز از فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
حضور داعش و القاعده در افغانستان تهدیدی جدی برای همسایه‌های این کشور است.اگه این چیزا رو میدانید چرا مرزا رو واز گذاشتید چرا 15میلیون افغانی رو وارد کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
لعنت بر داعش
آخرین اخبار