احضار کاردار سوئد به وزارت امور خارجه

کاردار سفارت سوئد در پی اقدام دادگاه این کشور علیه حمید نوری به وزارت امور خارجه احضار شد.

«یوران بیالرستد» کاردار سفارت سوئد در پی اقدام دادگاه این کشور علیه حمید نوری توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

 مدیر کل غرب اروپا وزارت امور خارجه در این احضار ضمن محکومیت شدید اقدام صورت گرفته علیه این شهروند ایرانی، گفت: جای تاسف است که ادعا‌های واهی افراد و گروهکی که دهه‌ها مرتکب شنیع‌ترین اعمال تروریستی و ضد بشری علیه مردم ایران، عراق و اروپا شده‌اند، در دادگاهی با حداقل معیار‌های دادرسی عادلانه، مورد استناد قرار می‌گیرد و اجازه داده می‌شود با سوء استفاده از سازوکار‌های حقوقی، مقاصد سیاسی جریان‌های مسموم و مخرب دنبال شود.

مدیرکل غرب اروپا افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و جعلی، با طرح اتهامات دروغین، بدون توجه به معیار‌های فرایند دادرسی، در مسیر اشتباه قدم برداشته است.

مدیرکل غرب اروپا خاطرنشان کرد: دنباله روی از اهداف و مقاصد گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب ضد ایرانی و گروهکی که دستان عناصر آن به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، بار دیگر رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد.

مدیرکل غرب اروپا افزود: جمهوری اسلامی ایران بر ادامه پیگیری حقوق ضایع شده شهروند خود تا آزادی کامل از چنگال بی عدالتی مصمم است و حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

کاردار موقت سفارت سوئد تصریح کرد که مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منعکس خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۵۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
سوئد جنایتکار چرا از سال 1357 تاکنون گروهک تروریستی ضد انقلاب را پناه داده است.
سوئد جنایتکار چرا از سال 1360 تاکنون گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است.
Iran (Islamic Republic of)
اهانت مجدد به قرآن توسط سوئد 100درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت همه کشورهای اسلامی بوده است.
۱۴:۳۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
اهانت مجدد به قرآن توسط سوئد 100درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت همه کشورهای اسلامی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
لعنت به سوئدی های تروریست
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۲:۴۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
قرار بود سفیر سوئد را به خاطر اهانت به قرآن از تهران اخراج کند ولی اما متأسفانه تاکنون هیچ خبری اخراج سفیر سوئد نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۳۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بسیج دانشجویی: سفیر سوئد ظرف ۲۴ ساعت اخراج شود
بسیج دانشجویی: سفیر سوئد ظرف ۲۴ ساعت اخراج شود
بسیج دانشجویی در محکومیت اهانت مجدد به مقدسات مسلمانان جهان با صدور بیانیه ای خواستار اخراج سفیر سوئد شد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه بسیج دانشجویی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ الَّذِینَ یُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ کُبِتُوا کَمَا کُبِتَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَقَدْ أَنْزَلْنَا آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ وَلِلْکَافِرِینَ عَذَابٌ مُهِینٌ.»

«به درستی کسانی که با خدا و رسولش مخالفت می‌کنند خوار و ذلیل می‌شوند، همان‌طور که پیشینیان آن‌ها ذلیل شدند. به تحقیق ما آیاتی آشکار و روشن نازل کردیم و کافران عذابی خوارکننده دارند.»
سوره‌ مبارکه مجادله؛ آیه ۵

مردم دنیا بار دیگر در روز گذشته شاهد توهین و هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم و ولی امر مسلمین جهان در قلب اروپا بودند که قطعا این حرکت، موید رفتار دوگانه غربی‌ها در موضوع آزادی اندیشه و بیان است.

سخن را کوتاه می‌کنیم؛ در این میان آن‌چه پررنگ و عیان است، نقش رژیم صهیونیستی در این ماجراست. به‌نظر می‌رسد اتاق‌های فکر امنیتی رژیم صهیونیستی با طراحی این دست اقدامات، علاوه بر تخریب چهره اسلام و تحقیر مسلمانان، سعی در سرپوش گذاشتن بر اقدامات جنایتکارانه خود در سرزمین‌های اشغالی و انحراف افکار عمومی از وضعیت آشفته داخلی خود دارند و صد البته حاشا که امت اسلامی ذره‌ای از مسئله فلسطین کوتاه آید!

ما دانشجویان مسلمان جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت و اعلام انزجار از تکرار این هتاکی‌ها، یادآور می‌شویم که هتاکی به ارزش‌های اسلامی خاصه ساحت مقدس قرآن کریم، حمایت از گروه‌های تروریستی همچون «پ ک ک»، «حرکة النضال» و «مجاهدین خلق»، حمایت از گروه‌های سیاسی افراطی و همچنین بازداشت غیرقانونی «حمید نوری» و برخورد غیرانسانی با وی، تنها گوشه‌ای از دشمنی دولت سوئد با انسانیت، اسلام و ایران اسلامی می‌باشد که حجت را بر هر مسئول انقلابی در دستگاه دیپلماسی کشور جهت اخراج سفیر سوئد و تعطیلی سفارتخانه این کشور در تهران تمام خواهد کرد.

در راستای کلام حق حضرت آیت‌الله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، دانشجویان بسیجی ۲۴ ساعت به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مهلت می‌دهند تا «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در ایران را برای همیشه از این خاک اخراج کند. بدیهی است کمترین واکنش در صورت عدم تحقق اخراج سفیر سوئد از سوی وزارت امور خارجه *تحصن دانشجویان انقلابی* مقابل این وزارتخانه تا اقدام عملی وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور محترم خواهد بود.

همچنین ضمن درخواست از مراجع عظام تقلید جهت صدور حکم و مهدور الدم دانستن شخص هتاک «سلوان مومیکا»، از «مجاهدین بدون مرز» انتظار داریم تا مطابق با وظایف خود، مقدمات اجرای این حکم را در هر نقطه‌ای از دنیا فراهم آورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
علی لاریجانی: سفرای سوئد از کشورهای اسلامی اخراج شوند
علی لاریجانی: سفرای سوئد از کشورهای اسلامی اخراج شوند
مشاور رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با اعلام موافقت خود با پیشنهاد سیدحسن نصرالله برای اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی، به اهانت مجدد به قرآن واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«این دومین بار است که در چند هفتهٔ اخیر، در کشور سوئد به کتاب مقدس و آسمانی قرآن جسارت می‌شود. این اقدام زشت، حتی با معیارهای فعلی غرب و دمکراسی لیبرال سازگاری ندارد، مگر اینکه در پشت صحنهٔ آن هدف دیگری تعقیب شود.

آزادی در مکتب آنان این‌گونه توصیف می‌شود که فرد تا آنجا در انجام امور آزاد است که صدمه‌ای به دیگران نرسانَد. جدای از نارس‌بودن این نظریه، که بسیاری از متفکران آن را نقد کرده‌اند، وقتی عملی صدمهٔ روحی به بسیاری از ملت‌ها وارد می‌کند و امنیت جهان را با اقدامات افراطی طرفینی مهیای مخاطرات جدی می‌کند، نمی‌توان ساده‌انگارانه آن را در حد اعمال متعارف و مجاز دانست که ملاک آن‌ها را فقدان صدمهٔ حسی برای دیگران می‌پندارند.

گرچه بزرگان ادیان مختلف و بسیاری از مسئولان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی این عمل را محکوم کردند، ولی تکرار این اقدام پلید نشانگر ناتوانی این حد از ابراز تأسف است.

من پیشنهاد آقای سیدحسن نصرالله را مفید و لازم می‌دانم که کشورهای اسلامی سفرای کشور سوئد را اخراج کنند، حتی با این فرض که مملکت سوئد نیز عملی متقابل انجام دهد. غرب باید متوجه شود رعایت حریم قرآن در حدی است که روی همهٔ مناسبات کشورهای اسلامی با آن‌ها تأثیر می‌گذارد. علاوه‌براین، کشورهای اسلامی با چنین اقدامی از اعمال افراطی متقابل جلوگیری می‌کند و از امنیت جهانی حفاظت خواهد کرد.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مطلب نخست در خصوص اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد است که با حمایت دولت و با حمایت پلیس سوئد انجام شد. و باید برخورزد شود این اهانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سفارت سوئد در تهران
تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سفارت سوئد در تهران
جمعی از دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم مقابل سفارت کشور سوئد در تهران تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، عصر امروز - جمعه ۳۰ تیر ماه - جمعی از دانشجویان و مردم در محکومیت اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان شعارهایی در محکومیت اهانت به قرآن سر دادند و همچنین خواستار اخراج سفیر سوئد از ایران شدند.



در بیانیه بسیج دانشجویی که در پایان این تجمع قرائت شد تاکید شد: دانشجویان بسیجی ۲۴ ساعت به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مهلت می‌دهند تا «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در ایران را برای همیشه از این خاک اخراج کند. بدیهی است کمترین واکنش در صورت عدم تحقق اخراج سفیر سوئد از سوی وزارت امور خارجه تحصن دانشجویان انقلابی مقابل این وزارتخانه تا اقدام عملی وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور محترم خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تعدادی از دانشجویان بسیجی که در این تجمع حاضر شده بودند خواستار تحصن مقابل سفارت این کشور شدند.



روز گذشته (پنجشنبه) و برای دومین بار در هفته های اخیر یک شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.

ظهر امروز نمازگزاران نیز بعد از نماز جمعه در سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
قالیباف: توهین به عقاید مسلمانان بی‌هزینه نیست/ دولت سوئد پاسخگو باشد
قالیباف: توهین به عقاید مسلمانان بی‌هزینه نیست/ دولت سوئد پاسخگو باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن توهین مجدد به ساحت قرآن کریم گفت: جریحه دار کردن احساسات و توهین به عقاید مسلمانان بی هزینه نیست و دولت سوئد باید پاسخگوی این اهانت‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: زمینه سازی اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دولت سوئد را شدیدا محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: دولت سوئد در ادعای خود پیرامون مخالفت با این اقدام صادق نیست و هیچ اقدام عملی موثری برای جلوگیری از این قبیل اقدامات به عمل نیاورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جریحه دار کردن احساسات و توهین به عقاید مسلمانان بی هزینه نیست و دولت سوئد باید پاسخگوی این اهانت ها باشد.

وی افزود: خروش روز گذشته ملت مومن ایران اسلامی در سراسر کشور برای محکوم کردن این اقدام شنیع حرکتی به هنگام، ضروری و از روی موقعیت شناسی بود. انتظار می رود دولت های مسلمان نیز همچون ملت های مسلمان اتحاد و غیرت دینی خود را در برابر این شیطان‌صفتان هتاک به نمایش بگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
امیر عبداللهیان: براساس دستور رییس‌جمهور، سفیر جدید سوئد در ایران را نخواهیم پذیرفت
امیر عبداللهیان: براساس دستور رییس‌جمهور، سفیر جدید سوئد در ایران را نخواهیم پذیرفت
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بر اساس دستور رئیس جمهور سفیر جدید سوئد در تهران را نخواهیم پذیرفت و سفیر جدید ایران نیز به استکهلم اعزام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا،حسین امیرعبداللهیان شامگاه جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی با تشکر از مردم که به هتک حرمت مجدد قرآن در سوئد اعتراض کردند،گفت: امروز بعد از ظهر جلسه فوق‌العاده سیاسی شورای معاونین وزارت امور خارجه با حضور معاونین وزارت امور خارجه برای بررسی واکنش مناسب به هتک حرمت صورت گرفته ،برگزار کردیم .

وی با بیان اینکه مدت ماموریت سفیر فعلی سوئد در تهران پایان یافته است، گفت: بر حسب دستور رئیس جمهور تا زمانی که دولت سوئد اقدام موثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی و قرآن مجید انجام ندهد و با فرد و جریاناتی که برای دومین بار در طی مدت اخیر اهانت به قرآن کرده‌اند برخورد جدی نکند،ما سفیر جدید سوئد را که قرار بود طی روزهای آینده وارد تهران شود، نخواهیم پذیرفت و کماکان سفیر جدید ایران نیز به این کشور اعزام نخواهد شد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: این تصمیمی است که رئیس جمهور از من خواستند انجام شود و آن را به دولت سوئد اعلام کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۰۹:۵۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
قرار بود سفیر سوئد تهران اخراج شود پس چه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روابط را قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۰۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
احضار فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۸:۳۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بنده ی فرد معمولی هستم اگر تمام سوئد را به نامم ثبت کنند حاضر نیستم تصور رفتن به آن سرزمین بیگانه و کثیف را داشته باشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
ایران هم ورود محصولات ولو را تحریم کنه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بیخیال دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
انشالله هر چه زودتر آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۳:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
بازی گروگان گیری خخ
مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۴۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تمام علامت‌ها و نشان های ولو و اسکانیا را از بازار ایران جمع کنید و دیگر برای این دو هیچ تبلیغاتی در کشور ما نشود
آخرین اخبار