بورل: ما نیازمند یک توقف فوری بشردوستانه در جنگ غزه هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان توقف فوری بشردوستانه در جنگ غزه شد.

اسرائیل در حملات ۷۳ روزه خود به نوار غزه نزدیک به یک درصد از جمعیت این منطقه را به قتل رسانده است که معادل بیش از ۱۹ هزار نفر است. این میزان درباره جنگ اوکراین اگر رخ می‌داد باید ۴۴۰ هزار غیرنظامی جان خود را از دست می‌دادند، اما طی جنگ دو ساله روسیه در این کشور، تنها ۱۰ هزار غیرنظامی جان باخته‌اند.

این در حالی است که اروپایی‌ها روسیه را به دلیل کشتار غیرنظامیان تحت تحریم‌های سنگین قرار داده و در برابر نسل کشی فلسطینیان سکوت کرده‌اند. 

به گزارش الجزیره، آمار بالای تلفات غیرنظامی در نهایت مقامات غربی را مجبور به درخواست از اسرائیل برای پایان بخشیدن به این جنگ کرده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکی از این مقامات است. 

بورل با اشاره به آنکه شمار تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه فراتر از انتظار بوده است، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: به طور مشخص و وحشتناک ما شاهد فقدان تمایز میان غیرنظامیان و اهداف نظامی در عملیات اسرائیل در غزه هستیم. نمازگزاران، صد‌ها غیرنظامی و ۳ اسیر رژیم اسرائیل توسط خودشان و در جدیدترین دور حملات نظامی تل آویو به غزه جان خود را از دست دادند. 

وی در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل، این موضوع باید متوقف شود. ما اکنون به فوریت نیازمند یک توقف بشردوستانه در جنگ غزه هستیم. 

گرچه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمار شمار تلفات غیرنظامیان در غزه را شوک آور خوانده است، اما وی تنها به درخواست یک آتش بس موقت بشردوستانه اکتفا کرده و در ادبیات سیاسی وی خبری از آتش بس دائمی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۱۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
همان توی حرامزاده و رفقایت در اروپا و آمریکا بشر دوست هستید !!!
یه مشت صهیونیست حرامزاده آشغال .
آخرین اخبار