آماربرداری و تهیه شناسنامه درختان کرمانشاه

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه از آماربرداری و تهیه شناسنامه درختان کرمانشاه با استفاده از سیستم "جی. آی. اس" خبر داد.

کامجو غلامی رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: سال‌ها قبل پلاک کوبی درختان شهر کرمانشاه به صورت سنتی و آلومینیومی انجام شد که پس از مدتی اغلب پلاک‌ها به سرقت رفت و همین موضوع باعث شد اطلاعات مربوط به هر اصله درخت هم از دسترس خارج شود. 

غلامی با اشاره به اینکه هم اکنون روش‌های جدیدتری برای جمع‌آوری اطلاعات درختان وجود دارد، اظهار کرد: طبق آخرین تصمیمات اخذ شده و با تاکید شهردار کرمانشاه قرار است شناسنامه درختان شهر به روش "جی. آی. اس" تهیه شود. 

وی افزود: در روش "جی. آی. اس" اطلاعات مربوط به درختان توسط عکس برداری‌های هوایی و فعالیت میدانی نیرو‌ها جمع آوری می‌شود. 

غلامی ابراز امیدواری کرد این کار در بازه زمانی یازده ماهه و توسط ٢ شرکت انجام شود.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را نیز در مرحله اول حداقل سه میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای حفظ و احیای فضای سبز به ویژه جلوگیری از قطع درختان در کنار اقدامات شهرداری نیازمند همکاری مردم هستیم، گفت: متاسفانه گا‌ها دیده می‌شود برخی از آپارتمان ساز‌ها برای اینکه نمای ساخت و سازشان بهتر دیده شود اقدام به از بین بردن درختان مقابل آپارتمان می‌کنند و یا برخی از شرکت‌ها و مغازه داران به خاطر نصب تابلو‌های تبلیغاتی اقدام به قطع و یا آسیب به درختان می‌کنند که این موضوع ناراحت کننده است. 

غلامی با اشاره به اینکه در شهرداری کمیسیونی با عنوان حفظ و گسترش فضای سبز وجود دارد، گفت: حفظ درختان و جلوگیری از قطع بی دلیل آن‌ها و صدور مجوز برای قطع درختانی که خطر جانی یا مالی به دنبال دارند از فعالیت‌های این کمیسیون است. البته زمانی که درختی به علت حادثه ساز بودن قطع شود، شهرداری همان منطقه موظف است چندین اصله درخت را غرس کند. 

این مسئول وسعت فضای سبز شهر کرمانشاه را حدود ۱۰۶۶ هکتار اعلام کرد و گفت: چندین پارک در مناطق هشت گانه شهر کرمانشاه در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها میزان فضای سبز افزایش می‌یابد. 

غلامی با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای سبز در کرمانشاه ١٠ متر و ۵۵ سانتیمتر مربع است، گفت: سرانه فضای سبز در کرمانشاه تا پایان سال به ۱۱ متر مربع می‌رسد .

برچسب ها: خدمات شهری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.