نگرانی بلینکن و بربوک درباره حملات انصارالله یمن به کشتی‌ها

وزرای خارجه آمریکا و آلمان در تماس تلفنی درباره حملات اخیر انصارالله یمن به کشتی‌ها ابراز نگرانی کردند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در تماس تلفنی با آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان درباره حملات اخیر انصارالله یمن به کشتی‌ها گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف ضمن ابراز نگرانی در خصوص حملات اخیر انصارالله به کشتی‌ها بر تلاش برای توقف این حملات در دریای سرخ و اهمیت حفظ امنیت دریایی تأکید کردند.

دو کشور درباره موضوعات مختلفی از جمله فوریت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوارغزه و همچنین تلاش برای جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری‌ها گفتگو کردند. 

بلینکن و بربوک نیز بر تعهد مستمر خود به حمایت از اوکراین تاکید کردند.

در هفته‌های اخیر، به موازات شدت گرفتن حملات اسرائیل در غزه، ارتش یمن نیز عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند تنگ‌تر کرده است. در جدیدترین حادثه در این راستا شبکه الجزیره به نقل از یک منبع یمنی خبر داد که نیرو‌های انصارالله یک کشتی باربری را که عازم فلسطین اشغالی بود، توقیف کردند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هفته گذشته تأکید کرد ارتش یمن اجازه نخواهد داد کشتی‌هایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، از آب‌های یمن عبور کنند، مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشند.

مقام‌های آمریکا و اسرائیل تا کنون نتوانسته‌اند راهکاری برای مقابله با ارتش یمن پیدا کنند. پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی مدعی شده کابینه جنگی نتانیاهو تصمیم گرفته فعلاً از دادن پاسخ نظامی به اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی خودداری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار