حمله جنگنده‌های روسیه به گروه‌های مسلح خرابکار

هواپیما‌های روسیه به محل استقرار گروه‌های مسلحی که قصد داشتند تأسیسات نفت و گاز در سوریه را هدف قرار دهند، حمله کردند.

وادیم کولت، معاون مرکز آشتی روسی بین طرف‌های متخاصم در سوریه، گفت که هواپیما‌های روسی به سایت‌های شبه نظامیانی که قصد داشتند زیرساخت‌های نفت و گاز و شبکه جاده‌ای در سوریه را هدف قرار دهند، حمله کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی که دیروز جمعه برگزار شد، گفت: گروه‌های مسلح غیرقانونی قصد داشتند با هدف قرار دادن زیرساخت‌های نفت و گاز، شبکه‌های جاده‌ای و سایت‌های نیرو‌های دولتی سوریه اقدامات خرابکارانه انجام دهند.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه به منظور جلوگیری از اقدامات خصمانه، حملات هوایی شدیدی را به مواضع گروه‌های مسلح انجام داد.

به گزارش نووستی، این مقام به عنوان گروه‌های مسلح اشاره نکرد. این در حالی است که حملات هواپیما‌های روسیه به محدوده هیئت تحریر الشام در اطراف ادلب بوده است.

پیشتر، در حمله گروه تروریستی داعش به یک کاروان تانکر‌های حامل نفت سوریه در حومه شرقی حماه، سه تن از اعضای این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند. گفته می‌شود این بخشی از طرح شوم آمریکا در سوریه برای استقرار دوباره داعش است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» بعنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار