بصیرت دادن و امید بخشی مهمترین راهکار برای خنثی سازی توطئه دشمنان

وزیر آموزش و پرورش گفت: بصیرت دادن و امید بخشی به نسل جوان، بزرگترین راهکار برای خنثی کردن نقشه دشمنان است.

رضامراد صحرایی صبح پنجشنبه در افتتاحیه گردهمایی مدیران حوزوی در آموزش و پرورش که در مجتمع یاوران مهدی (ع) جمکران برگزار شدعنوان کرد: نظام آموزش و پرورش ما بر اساس مبانی اسلام ناب است و به همین دلیل آموزش و پرورش ما متفاوت‌ترین در دنیا است، چرا که ۶ ساحت مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مباحث دینی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تعلیم و تربیت اسلامی، همه ساحت‌های انسان را مورد توجه قرار داده و مدرسه اساساً نقطه اتکال دولت و ملت در رشد و تعالی کشور است.

صحرایی گفت: برای ساختن اینگونه مدارس باید همه تلاش کنند و هر کسی که دل در گرو استمرار پیروزی انقلاب اسلامی دارد، باید به مدرسه کمک کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یاری حوزه علمیه به آموزش و پرورش از همه گروه‌ها مهمتر و موثرتر بوده و حوزه علمیه نقش مهمی در نظام تعلیم و تربیت دارد.

صحرایی با تقدیر از تلاش‌های آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در راستای تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: نقش فکری حوزه علمیه قم و شخص آیت الله اعرافی در راستای تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار مهم بوده است و ما معتقدیم آیت الله اعرافی یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های آموزش و پرورش است که در بسیاری از موارد از ظرفیت وی برای پیشبرد برنامه‌ها بهره گرفته ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییر در نظام‌های اداری کار دشواری است و نیازمند حمایت‌های مختلفی دارد گفت: در سند تحول بنیادین چندین جا نقش حوزه‌های علمیه در تربیت اسلامی داریم و کلید واژه تحول بنیادین حیات طیبه است که این مفهوم دقیقی است که همگان باید آموزش و پرورش را یاری کنند تا در این مسیر قرار گیرد.

صحرایی افزود: دشمنان از موضوعات دینی همانند امر به معروف و نهی از منکر بیمناک است که این امور ضامن قرار گرفتن انسان در مسیر درست است و دشمنان نیز مخالف این امر هستند.

او ادامه داد: هیچ چیزی همانند بصیرت دادن و امید بخشی به نسل جوان، بزرگترین راهکار برای خنثی کردن نقشه دشمنان نیست.

وزیر آموزش پرورش بیان کرد: امروز در فضای مجازی وسوسه‌های بسیاری از سوی دشمنان، نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده اند که ضرورت دارد، سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید ترویج شود و در سند تحول بنیادین بر این امر تاکید شده و این امر بر روش و رفتار انسان تاثیر دارد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ایران تاریخ کهنی دارد که با اسلام گره خورده و تنوع فرهنگی ایرانی با ماهیت دینی از سرمایه‌های بزرگ این کشور است که باید نسل جوان را با این امر آشنا کرد.

او ادامه داد: کار تربیت دینی و معنوی افراد دشواری‌های خاصی دارد که باید این سختی‌ها را به جان خرید و در این مسیر باید سختی‌هایی که پیامبر اسلام برای هدایت بشر کشیده است را به یاد آورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز معلمان ما پیامبرگونه باید برای نسل جوان دلسوزی کنند و این انقلاب اسلامی به پیش خواهد رفت و کسانی که نمی‌خواهند بر قطار پیشرفت کشور سوار شوند، ضرر خواهند کرد.

 وزیر آموزش و پرورش  عنوان کرد: در طول این سال‌های پس از انقلاب اسلامی دشمنان مشکلات بسیاری را پدید آوردند و امروز ایران در منطقه و دنیا نقش آفرین است و پیام این انقلاب باید به نسل جوان منقل شود و دشمنان نیز از همین راهبرد می‌خواهند به ما آسیب بزند که هر چقدر در این مسیر حضور داشته باشیم موفقیت‌ها بیشتر حاصل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار