اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تسریع شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی فرمانداران استان موظفند امور مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن را با جدیت پیگیری کنند.

غلامعلی حیدری در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری که با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور برگزار شد، اظهار کرد: فصل کار در این استان محدود است و روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن باید سرعت یابد.

وی افزود: تمامی بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری موظفند مغایرت آماری با اداره‌کل راه و شهرسازی استان درخصوص تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن را رفع کنند.


بیشتر بخوانید


حیدری تصریح کرد: بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری همچنین باید پیش‌پروانه ساختمانی را برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بپذیرند و آمار مرتبط با این طرح را در نشست بعدی شورای تامین مسکن استان ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم تسریع شهرداری‌ها در روند صدور پروانه‌های ساختمانی نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سهم هر شهرستان از بافت فرسوده مشخص و اعلام شود و فرمانداران اقدامات این حوزه را در جلسه بعدی شورای تامین مسکن ارائه کنند.

رییس شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهر‌های استان اظهار داشت: مردمی‌سازی این طرح با تاکید بر خودمالکی و گروه‌های ساخت سرعت یابد.

وی کندی اجرای نهضت ملی مسکن در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری مانند بخشی از شهرکرد و فرخ‌شهر را غیرقابل‌قبول دانست و گفت: جهاد کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط بیشترین کمک را برای تسریع در روند اجرای این طرح داشته باشند و گزارش اقدامات خود را به همراه عملکرد شرکت‌های خدمات‌رسان ارائه دهند.

حیدری تاکید کرد: واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت در شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال و بختیاری باید در سامانه ثبت و گزارش آن در جلسه بعدی این شورا ارائه شود.

وی تسریع در اجرای طرح‌های هادی روستایی و جامع شهری را ضروری دانست و افزود: وضعیت واگذاری زمین‌های ۵۰۰ متری ویژه نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری تسریع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار