افزایش ۳ برابری حمایت از حماس در کرانه باختری

نظرسنجی‌های جدید حاکی از افزایش حمایت‌های فلسطینیان از جنبش حماس است.

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) طی انتخابات سال ۲۰۰۶ موفق شد در نوار غزه تشکیل حکومت دهد. با این حال، کرانه باختری رود اردن همچنان در دستان جنبش فتح و تشکیلات خودگردان باقی مانده و محمود عباس بر این منطقه ریاست می‌کند. گرچه این دو جنبش دیدگاه‌های متفاوتی به مقوله دشمن صهیونیستی دارند، اما مردم فلسطین گزینه مقاومت را بهترین راهکار برای مقابله با دشمن می‌دانند. 

به گزارش تله تریدر، جدیدترین نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز فلسطینی تحقیقات سیاسی نشان می‌دهد میزان حمایت از جنبش حماس در کرانه باختری شاهد جهش بزرگی بوده است. 

این نظرسنجی که از ۲۲ نوامبر تا دوم دسامبر در کرانه باختری و نوار غزه انجام شده است نشان می‌دهد میزان حمایت از جنبش حماس در کرانه باختری که تحت کنترل جنبش فتح است نسبت به ۳ ماه پیش ۳ برابر شده است. 

همچنین این نظرسنجی از افزایش حمایت مردم غزه از حماس نسبت به گذشته حکایت دارد. در سوی مقابل، تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل همکاری‌های امنیتی با اسرائیل و مماشات با این رژیم به شدت مورد انتقاد فلسطینیان است. 

براساس داده‌های این نظرسنجی، نزدیک به ۹۰ درصد از فلسطینیان خواستار کناره گیری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان از سمت خود هستند. همچنین ۶۰ درصد پرسش شوندگان موافق انحلال کامل تشکیلات خودگردان در کرانه باختری هستند.

فراتر از این موضوع، ۹۰ درصد از فلسطینیان باور ندارند که اقداماتی که به جنبش حماس در شبکه‌های اجتماعی نسبت داده می‌شود و فیلم‌های ادعایی در این زمینه، درست باشد. 

ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن پیمان اسلو و راهکار دو دولت باعث شده است که ۶۰ درصد از پرسش شوندگان، مقاومت مسلحانه را موثرترین راهکار برای پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بدانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار