قصد نتانیاهو برای بازگرداندن عناصر تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه

یک رسانه صهیونیستی از قصد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن عوامل تشکیلات خودگردان فلسطین به قدرت در غزه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» درباره اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست غیرعلنی کمیته جنگ کنست (پارلمان) که به رسانه‌ها درز کرده است، نوشت: «بنیامین نتانیاهو» از ایجاد یک «تشکیلات مدنی» برای اداره غزه، خبر داده است.

این رسانه صهیونیستی در تحلیل منظور نتانیاهو از «تشکیلات مدنی» افزود که منظور وی، ایجاد تشکیلاتی تکنوکرات، از افراد نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین است که از زمان قدرت گرفتن حماس در سال ۲۰۰۷، به حاشیه رانده شده بودند.

«تایمز اسرائیل» اضافه کرد که راستگرا‌های رژیم اسرائیل، از عبارت «تشکیلات مدنی» به جای «تشکیلات خودگردان» استفاده می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند این عبارت بکار برند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در نشست کمیته جنگ کنست، بر تداوم تلاش‌ها برای احیای پروژه عادی سازی با کشور‌های عربی نیز تاکید کرده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: نتانیاهو روز دوشنبه در نشست کمیته جنگ اعلام کرده بود که امارات و عربستان به بازسازی غزه، بعد از جنگ کمک خواهند کرد.

«تایمز اسرائیل»، کمک کشور‌های عربی به بازسازی غزه را منوط به تداوم روند سازش و حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه دانست.

پروژه «عادی سازی» و «دو دولتی» دو پروژه مشترک هستند که واشنگتن و تل آویو به منظور مشروعیت بخشی به رژیم اشغالگر و تامین امنیت آن دنبال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
این یارو یا باید محمود باشدویا عباس یعنی چی هم محمود است وهم عباس
آخرین اخبار