برگزاری مانور تمرینی مدیریت بحران شمال غرب کشور در سنندج

اولین مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور امروز با رویکرد "بارش شدید باران" و "ایجاد سیلاب" به میزبانی سنندج برگزار شد.

استاندار کردستان در این آیین با بیان اینکه آمادگی در مقابله با بحران بر کسی پوشیده نیست، افزود: سالانه بحران‌های مختلفی در کشور به وقوع می‌پیوندد لذا دستگاه‌های مرتبط باید همواره آماده باشند.
اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: وزارت نیرو و زیر مجموعه هایش مستقیم با زندگی مردم ارتباط دارند و در ۲ سال گذشته شرایط مختلف اضطراری در استان از جمله واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین آباد و آتش سوزی در برخی از مناطق استان به وجود آمد که با تلاش مجموعه‌های مختلف مدیریت شد.
وی برگزاری این مانور را اقدامی مثبت برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد این مانور با موفقیت تمام شود و منجر به هم افزایی و آمادگی بیشتر شود.
سخنگوی مانور تمرینی آموزشی مناطق ششگانه شمال غرب کشور هم در خصوص استقرار اولیه نیرو‌های عملیاتی، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط هریک از کمیته‌های هفتگانه صنعت آب و برق استان کردستان، استقرار اولیه نیرو‌های عملیاتی ۶ استان غرب کشور در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج انجام شد.
هیوا لهونیان بیان کرد: اکیپ‌های عملیاتی صنعت آب و برق مناطق ۶ گانه شمال غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، زنجان، اردبیل و کردستان با حدود ۳۵۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در محل کمپ حضور دارند.
وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی بعد از مستقر شدن در محل اولیه کمپ اردوگاه شهید سلیمان خاطر برای شرکت در کلاس‌های آموزشی_توجیهی حضور پیدا کردند.
سخنگوی مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور یادآور شد: اکیپ‌های عملیاتی راس ساعت ۷ صبح امروز به محل‌های عملیاتی مانور در مناطق چهار گانه اعزام شدند و پس از استقرار در محل، ساعت ۸ صبح با فرمان ستاد فرماندهی مستقر در شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان مانور شروع شد و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ساعت ۱۳:۴۵ مانور خاتمه یافته و نیرو‌های عملیاتی به محل اولیه باز خواهند گشت.
لهونیان افزود: انسجام بخشی و ایجاد هماهنگی سازمان یافته در بین شرکت‌های آب و برق در مواقع بحران می‌تواند زمینه ساز پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری و همچنین موثر در کاهش آسیب‌های ناشی از شرایط سخت باشد.

برچسب ها: بحران ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.