رئیس و مدیران ارشد صداوسیمای فارس، به پویش ملی سلامت پیوستند

در راستای اجرای پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشار خون بالا در جمعیت بالای ۱۸ سال کشور، رئیس و مدیران ارشد صدا و سیمای مرکز فارس با شرکت در برنامه غربالگری، به پویش ملی سلامت پیوستند.

احمد پهلوانیان رئیس صدا و سیمای مرکز فارس با اندازه گیری نمادین فشارخون و قند خون خود و پیوستن به پویش ملی سلامت، ضمن تاکید بر اهمیت پایش دوره‌ای سلامت بر اساس شرایط فرد، از تمامی هم استانی‌ها خواست هر چه سریع‌تر برای بررسی سلامت خود در پویش ملی سلامت شرکت داشته باشند.

رئیس صدا و سیمای مرکز فارس گفت: تغییر سبک زندگی، توسعه اقتصادی و رشد زندگی شهرنشینی، در کنار امکانات، رفاه و مزایایی که برای ما ایجاد کرده، باعث رشد بیماری‌های مزمن و غیرواگیر شده است.

او افزود: در شرایط فعلی، پایش مستمر سلامتی در دوره‌های زمانی مشخص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در پویش ملی سلامت، وضعیت افراد از نظر ابتلا به بیماری‌های خاموش و آسیب زای پرفشاری خون و قند خون بررسی می‌شود.

پهلوانیان با اشاره به این موضوع که تشخیص این دو بیماری مزمن و پر عارضه بسیار آسان است، گفت: عدم تشخیص و درمان به موقع این دو بیماری می‌تواند منجر به عوارض جدی و کاهش کیفیت زندگی شود و علاوه بر کیفیت زندگی فرد، تمام خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او ضمن تقدیر از توجه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سلامت مردم و انجام این پویش سلامت محور، برای شرکت جمعیت بالای ۱۸ سال استان در این پویش ملی دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار